کد خبر 1445431
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
عمل جراحی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیات دولت، خواستار لحاظ شدن افزایش تعرفه های پزشکی در بودجه و سرانه سلامت شد.

به گزارش مشرق، علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، افزود: سازمان نظام پزشکی، همواره برای تعیین تعرفه‌ها، دو موضوع جز فنی و جز حرفه‌ای را مدنظر داشته و دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه‌های پزشکی بر اساس جز فنی و جز حرفه‌ای، کف تاب آوری مطب‌ها و مراکز درمانی است که باید اعمال شود.

سالاریان با اشاره به جز فنی که شامل نرخ تورم در جامعه است، گفت: تورم در جامعه ۴۷ درصد اعلام شده، اما تورم در نظام سلامت همیشه ۲۰ درصد بیشتر است. بنابراین، حداقل تورم ۶۷ درصدی را برای جز فنی می‌توان در نظر گرفت.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با تاکید بر این موضوع که جامعه پزشکی نمی‌خواهد مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت آسیب ببینند، افزود: دولت می‌بایست کف تاب آوری مطب‌ها و مراکز درمانی را محاسبه و در تعرفه‌ها اعمال نماید.

سالاریان ادامه داد: محاسبه تعرفه‌های پزشکی می‌بایست قبل از تصویب بودجه سال آینده باشد تا بتوان آن را در بودجه کشور و سرانه سلامت، لحاظ کزد.

وی یا تاکید بر اینکه بیمه‌ها باید این افزایش تعرفه‌ها را تقبل کنند، تصریح کرد: ما نگران اضافه شدن خرج از جیب مردم بابت هزینه‌های سلامت هستیم.

سالاریان با اشاره به چانه زنی سازمان نظام پزشکی با بیمه‌ها و دولت بر سر مقدار افزایش تعرفه‌های پزشکی، گفت: ما معتقدیم که تعرفه‌ها طبق تورم می‌بایست اعمال و در بودجه سال آینده دیده شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به حضور ۹ نهاد مختلف در شورای عالی بیمه سلامت، افزود: سازمان نظام پزشکی، یکی از اعضای این شورا است و تجربه نشان داده که بیمه‌ها با توجه به منابع و مصارف خود، در مورد تعرفه‌ها تصمیم می‌گیرند.

سالاریان ادامه داد: بیمه‌ها مدعی می‌شوند که افزایش منابع نداشته ایم و از طرف دیگر، دولت هم مخالف افزایش خرج از جیب مردم است. در این صورت، جامعه پزشکی می‌بایست متحمل پرداخت از جیب شود که منطقی نیست.

وی با انتقاد از تعیین تعرفه‌های دستوری، گفت: وقتی تعرفه‌ها به صورت غیر واقعی تعیین می‌شود، باید منتظر عواقب آن باشیم که باعث تضعیف نظام سلامت کشور می‌شود.

سالاریان در همین زمینه افزود: بروز تخلفات پزشکی و دریافتی‌های نامتعارف، مهاجرت پزشکان و کاهش کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی، از جمله تبعات تعرفه‌های غیرواقعی است و در این بین، مردم بیش از همه متضرر می‌شوند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: نتیجه تعرفه‌های غیر واقعی، این می‌شود که پزشک نمی‌آید با ۱۰۰ هزار تومان، در بیمارستان دولتی آپاندیس عمل کند.

وی افزود: وقتی چنین شرایطی حاکم می‌شود، پزشکان تصمیم می‌گیرند سراغ کارهای بدون دردسر بروند و یا اینکه به سمت انجام جراحی‌های زیبایی گرایش پیدا کنند که درآمد بیشتری هم دارد.

سالاریان اظهار داشت: اگر تعرفه‌ها به همین شیوه و روش، تعیین شود؛ در سال‌های آینده مجبور خواهیم شد دوباره برای انجام برخی اعمال جراحی، بیماران را به خارج از کشور اعزام کنیم و این موضوع اصلاً زیبنده نظام سلامت کشور نیست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: ما بارها به وزارت بهداشت در خصوص کاهش تقاضا برای برخی از رشته‌های پزشکی در کشور هشدار داده ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    6 1
    چرا تعرفه پزشکان باید اندازه تورم افزایش پبدا کنه در حالی که حقوق کارمند و کارگر به اندازه تورم افزایش نداره؟؟ هر چی برای کارمند اضافه میشه برای پزشک هم اضافه بشه گرچه همون 10 درصد افزایش درآمد پزشک اندازه کل حقوق کارمند و کارگره!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      1 0
      سوال بسیار بجایی است همچنین اینکه چرا دولت محترم همواره هزینه ها را به دلار محاسبه میکند اما حقوق ها را به ریال؟؟؟؟؟ چرا کارمندان بانک ها و شرکت نفت و... چند برابر دیگر کارکنان حقوق میگیرند؟؟؟ جالب اینکه حتی نظافتچی وزارت نفت حقوقش از سرکارگر یک کارخانه بیشتر است گویی وزارت نفت متعلق به کشور دیگریست!!!
    • حمید IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      1 1
      سلام کاملا درسته مگر پزشکان تافته جدا بافته هستند اگر همه مردم در سختی زندگی می کنند چرا آن ها زندگی نکنند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 2
    پزشکی که شرف وغیرت داشته باشه رعایت حال هموطنان خودش را میکنه ولی متاسفانه هستند پزشکان بی شرفی که فقط برای پول کارمیکنن!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 1
    برخی از پزشکان عزیز کم فروشی می‌کنند. به خدا قسم چند روز پیش یک فوق تخصص ارتوپد ۴۱ مریض را در مدت زمان ۶۵ دقیقه ویزیت کرد. ... ایشون به مبلغ توجه می‌کنند ولی به کیفیت خیر
  • ن.ر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 1
    اره پزشکان کم درآمد دارند باید تعریفشان هم افزایش پیدا کنه
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    عجب روزگاری ،کارگران و کارمند آن حقوق شان با نصف میزان تورم هم افزایش نمی یابد ،حالا ایشون میگه اگر تورم ۴۷ باشه افزایش تعرفه ها باید ۶۷ باشه،چون جون مردم دستشونه هر سازی میزنند، دولت هم مجبوره برقصه.
  • سجاد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 1
    اگرمشکلتان با تاختن به پزشکان حل میشه دریغ نکنین یه روز کار به جایی میرسه که برای درمان بیماریهای خودمون باید بریم کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس که مثل جارو برقی دارن پزشکان ایرانی رو می بلعند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 2
    اینکه بعضی اصناف مثل سلبریتی ها و .. همیشه بیش از حدود خودشون از جامعه توقع سواری دارن به کنار بارها تجربه شده طبق احادیث اهل بیت علیهم السلام: وقتی آپاندیس گرفت یا حتی ترکید؛ یک قاشق مرباخوری عسل و هفت، چهارده یا بیست و یک عدد سیاهدانه میل کنند یک ساعت بعد تکرار کنند نه نیاز است شکمشان را پاره کنند نه زحمت یک تل چند ماه شان را به حساب قانونی! بیمارستان واریز کنند! بارها و بارها امتحان شده بخورن یه ساعته یهتر نشد برن زیر تیغ! البته ممکنه بعدش یه حجامت بخواد که با اساتید طب اسلامی مشورت کنن
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      پول یک قاشق عسل وچندتا سیاه دانه که بیشتراز هزینه عمل جراحی است!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    چاره کارافزایش نفرات و ورودبه مجموعه های پزشکی و مثل کانون وکلامثلادندان پزشکی وخیلی رشته های مربوطه یجورایی انحصاریه. راه حل اسان تری بزارن برای گزینش پزشکی ک حداقل طی چندسال دوبرابربشه تعدادشون بعدببینم خودشون نمیان خونه به خونه با 100هزارتومن عملت کنن. وقتی هیچ پزشکی به پایین تر از150میلیون قانع نیست غیرازکارانه وانواع پاداشهای من دراوردی مشخصه ک طلبکارهم میشن مثل وکلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس