کد خبر 1445449
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
چرا یارانه آذر ماه کم واریز شده است؟

یارانه نقدی آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما آنگونه که برخی از مردم می‌گویند ۴۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی برخی از خانوارها کسر شده است. دلیل چیست؟

به گزارش مشرق، طبق روال هر ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ۲۰ آذرماه به حساب سرپرستان ۹ دهک درآمدی از خانوارها واریز شد. اما برخی از افرادی که ماه‌های گذشته ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند، این ماه تنها ۳۰۰ هزار تومان گرفته‌اند.

برخی از مردم گمان می‌کنند که این کاهش ۱۰۰ هزار تومانی مبلغ یارانه ناشی از خطای دولت است اما سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفته دلیل این مساله شناوربودن دهک‌بندی خانوارهاست.

علت کم واریز شدن یارانه

این مقام مسئول با تایید حذف ۱۰۰ هزار تومانی یارانه برخی افراد گفت: برخی از خانوارها تا ماه‌های قبل جزو دهک یک تا ۳ بودند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند. اما اکنون دهک آنها تغییر کرده و این افراد وارد دهک درآمدی ۴ تا ۹ شده‌اند. در نتیجه به جای ۴۰۰ هزار تومان تنها ۳۰۰ هزار تومان یارانه گرفته‌اند.

دهک بندی خانوار شناور است؟

این مقام مسئول خبر داده که علت این مساله این است که دهک بندی امری پویاست و هر ماه ممکن است دهک بندی و در نتیجه مبلغ یارانه دریافتی خانوارها تغییر کند.

شناور بودند دهک بندی خانوارها یکی از همان نکاتی است که پیش از این هم بارها عنوان شده بود.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد که وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روزرسانی می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

حالا مشخص نیست که شناور بودن دهک بندی خانوار ماهانه انجام می‌شود و یا چند ماه یکبار. اما چیزی که مشخص است این است که بر خلاف دوره‌های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود، دیگر مبلغ یارانه ثابت نیست و بسته به دهک خانوار دارد.

در کدام دهک درآمدی قرار داریم؟

این سوالی است که مخاطبان بسیاری آن را می‌پرسند و می‌خواهند بدانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. به خصوص افرادی که مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است.

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار دهک درامدی خود را متوجه شوند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

منبع: تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسن روحانی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    3 1
    خخخخخخخخخخ
  • محمود44643 IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    چه شده اجناس ارزان شده یاکل مبلغ را بابت وام کم مکنید
  • صفی الا باقری IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام یارانه من خیلی کم میریزن من اعتراض دارم
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      2 0
      بزار جواب اعتراض ۷ ماه پیش ما را بدن بعد شماها که یارانه میگیرید 🗣
  • جعفری IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    5 0
    چه فیلمهایی سرمردم درمیارند ،نمیشه اینم قطع کنید چون واقعا باهاش چیزی نمیشه خرید،جراحی اقتصادی شما منجر به فوت ما شد.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 1
    واسه من همون دو تا اول رو۴۰۰ زدن بعدا ۳۰۰زدن علت:اکثر مواقع حسابم خالیه چون ۸۰۰ یجا زدن حسابم دهکم بصورت شناور اومد بالا و جزئ دهکهای بالا حساب شدم🤣🤣
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      1 0
      من یارانه ایی دریافت نکردم و نمیکنم و نمیگذرم
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    تا جایی که ما بیاد داریم همیشه ملت ایران در سرازیری و فرود بوده‌اند جای کمی خوشحالی است بدون اینکه خودمان متوجه بشیم داریم صعود میکنیم
  • شهیدان مظلوم IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    مال ما که این ماه واریزنکردن
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    چه جوریه کسی که ازنظر مالی وکسب درآمد هیچ تغیری نمیکنه ونه خونه داره نه ماشین ونه کار خوب دهکش رو عوض میکنن ومبلغ یارانش کم میریزن
  • مهران ملکی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام خواستم بدونمتو این وضعیت اقتصادی کسی همهست که رشد کرده باشه تا دهکش تعقیر کنه بره بالا بس کنید
  • میناقربانی امین لو IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    والا یارانه من به ۳۰۰ت هم نرسیده که کسی بخواد کمش هم بکنه
  • ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    واقعا متاسفم برای این دولت
  • محمد علی ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام چرا یارانه اذر ماه را ۴۰۰ تومان کم واریز کردن چهار نفر هستیم دهک پنجم قرار داریم نه وام گرفتم نه کالا برگ لطفاً بررسی بفرمایید
  • فاطمه مومتی ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام یارانه مادر من قبل از اینک پدرم در قید حیات بود ۴۰۰ تومنی بود بعد اینک چند ماه واریز نکردن ۳۰۰ تومنی شد اذرماه ۱۰۰ تومن واسش واریز کردننن از کجا پیگیری کنیم این شماره ای هم ک گذاشتین اصن نمیگیره این چ وضعیه مادر من واقعا احتیاج داره ب این چندرقازززز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس