رحیم صفوی

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: هدف کلان دشمنان ایران این است که مردم را ناراحت و عصبانی کنند و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده اند.

به گزارش مشرق، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا صبح امروز در نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مدیریت مرز گفت: دشمنان ما، ایران را بهتر از ما می‌شناسند و می‌دانند ایران چقدر قدرتمند است، موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک ایران را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: امنیت کشورها از مرز شروع می‌شود، کشوری قدرتمند است که در مرز قدرتمند باشد؛ اگر کشوری مرزهایش را کنترل کند اقتصاد کشورش را کنترل می‌کند.

رحیم صفوی بیان کرد: گذشت زمان نه تنها از اهمیت مرزها کم نکرده است بلکه بیشتر هم کرده است و باید بگویم که فرماندهی مرزبانی باعث افتخار ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فعالیت دستگاه انتظام بخش کشور در طول سال‌های فعالیت خود با علم و خردمندی بوده است.

وی ادامه داد: هدف کلان دشمنان ایران این است که مردم را ناراحت و عصبانی کنند و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده اند.

رحیم صفوی افزود: اکنون ما در سال ۵ میلیون گردشگر خارجی داریم اما ظرفیت این را داریم تا ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را هم میزبانی کنیم.

دستیار فرمانده کل قوا تصریح کرد: توسعه سواحل مکران به سمت اقیانوس هند، توسعه بنادر و راه آهن، ترانزیت کالا از بندر چابهار به سمت افغانستان، آسیای مرکزی و روسیه، انتقال خطوط نفت خام از جزیره خارک به بندر جاسک و کاهش وابستگی به تنگه هرمز، ترانزیت کالا، برق و مخابرات و سوخت به افغانستان و به نتیجه رسیدن خط لوله گاز ایران-پاکستان، هندوستان و برقراری روابط اقتصادی-سیاسی و تجاری با پاکستان فرصتهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ژئوپلتیکی فلات ایران است.

وی بیان کرد: ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی-امنیتی داریم و مهم‌ترین موضوع برای رسیدن به این مهم دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت می‌آورد چراکه امنیت دوطرفه است.

رحیم صفوی گفت: بهتر بود دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در انعقاد قراردادهای عدم تعرض فی ما بین ایران و کشورهای همسایه همت می‌کردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: در قرن حاضر جهان در حال تغییر و تحول و جابه‌جایی مفاهیم امنیت و قدرت در قیاس جهان و منطقه است اگر ما در جمهوری اسلامی اصول برخورد با قدرتهای بزرگ را در سیاست خارجی هوشمندانه انتخاب کنیم آنگاه در چرخه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی در جهان رشد بهتری داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    به عوض سر دادن شعارهای توخالی پوسیده، بروید صاحبان اختلاس ها را مجازات واقعی کنید،، نه مجازات نمایشی و به هدف سیاه کردن مردم. بهتره کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید.
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    6 0
    اختلاس گران و آقازاده ها مگر کار غرب هست؟! بدتر از آن عدم برخورد جدی با آنها، رجوع کن به سخنان شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ایشان حتی آقازاده ها رو انگل انقلاب اسلامی گفتند
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 1
      خیلی از این اختلاسس گران و آقازاده همان طرفدارای اغتشاش و غرب پرستها هستن.حتما میخواهید با چاقو کشی و لخت شدن اختلاس ها را جمع کنید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 0
    در کشور ارزانی و رفاه باشه و آزادی و عدالت مردم عصبانی نمیشوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس