فراخوان وزیر ارشاد برای آغاز به کار کنسرت‌ها/ نگران «فجر» نیستیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد بیان کرد که من از عموم هنرمندان به ویژه از اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت های خود را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه در حاشیه بازدید از محل برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی ملت، در جمع خبرنگاران درباره این رویداد گفت: براساس گزارش دوستان، اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است و فکر می‌کنم شاهد یک تحول بزرگ در سینمای مستند هستیم. از برنامه‌های جدی ما در سازمان سینمایی هم حمایت از سینمای مستند و مستندسازان است.

وی در تشریح این حمایت‌ها افزود: در برنامه سال جاری این حمایت‌ها به صورت‌های مختلف تعریف شده است؛ از حمایت از ساخت آثار مستند گرفته تا پشتیبانی از مستندسازان. به آقایان حمیدی‌مقدم و خزاعی هم تاکید کرده‌ایم که ما در دولت این آمادگی را داریم که یک بسته حمایتی جامع مختص این موضوع داشته باشیم. به ویژه اینکه بتوانیم از آثار مستندسازان در همه جای ایران حمایت کنیم. جشنواره «سینماحقیقت» نشان داد که ما چه ظرفیت بالایی را در مناطق مختلف کشور داریم. ان‌شالله این رویداد کمک خواهد کرد حوزه مستند ما بیش از پیش رونق بگیرد. در همه حوزه‌ها آماده حمایت هستیم و اعتبار بسیار خوبی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی درباره سرنوشت مصوبه دولت مبنی بر مستندنگاری فعالیت‌های دولت هم گفت: در هفته دولت سازمان سینمایی کار بسیار خوبی را آغاز کرد که در قالب آن تاکنون بیش از ۱۰ مستند به تولید رسیده است. در شورای اطلاع‌رسانی دولت هم این موضوع را در دستور کار دارند. این آثار به خروجی رسیده و ان‌شالله در اختیار افکار عمومی هم قرار می‌گیرد.

وزیر ارشاد درباره برنامه‌ریزی برای آغاز برگزاری کنسرت‌های موسیقی هم گفت: از نظر ما هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری وجود ندارد. از قضا ما خودمان در هفته گذشته اجرای ارکستر ملی را در تالار وحدت داشتیم. من از عموم هنرمندان به ویژه از اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های خود را آغاز کنند. ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. از نظر دولت و وزارت ارشاد هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت وجود ندارد. کمااینکه الان سینماها و تئاترهای ما هم فعال هستند. دوستان من در معاونت هنری و دفتر موسیقی آمادگی لازم را دارند و امیدواریم به زودی شاهد رونق فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

اسماعیلی درباره احتمال ممنوع‌الکاری هنرمندان فعال در حوادث اخیر هم بیان کرد: این موضوع ضوابط خاص خود را دارد. ما در وهله اول تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات هنرمندان ما کم شود. من از روز اول این اتفاقات هشدار دادم که اجازه ندهید جامعه را دوقطبی کنند و اجازه ندهید در جامعه شکاف و نقار ایجاد کنند. وزارت ارشاد خود را خانه هنرمندان می‌داند ولو اینکه این هنرمندان دچار مشکلی هم شده باشند. ما در حال پیگیری در بخش‌های مختلف هستیم و تعدادی از این دوستان تا به امروز رفع مشکل شده‌اند. به دیگران هم در چارچوب قانون و تا جایی که دستمان برسد کمک خواهیم کرد. امیدواریم این فضای کرختی حاکم بر فضای فرهنگ به زودی رخت بربندد.

وزیر ارشاد در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نگران برگزاری جشنواره فجر نیست؟ تاکید کرد: خیر. همین‌طور که جشنواره «سینماحقیقت» و فیلم کوتاه به این خوبی برگزار شد، ان‌شالله جشنواره فیلم فجر هم با قوت برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 43 ساله IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 3
    همین کنسرت هاست که جوانان ما را اعم از دختر و پسر به انحطاط کشانده و ضد انقلابشون کرده هیچ چیز به اندازه موسیقی های مبتذل و مسخ کننده انسان را فاسد نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس