کد خبر 1445720
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
فیلم

در تحلیل چرایی حمایت چنین بازیکنان مشهوری از فردی که عضو یک گروه مسلح بوده شاید بتوان «عدم آگاهی» یا «عدم اطمینان» آن‌ها نسبت به اظهارات مطرح شده در رسانه‌ها را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، پیمان مولاوردی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: #اعدام نکنید، هشتگی که این روزها اینستاگرام را درنوردیده و استوری پشت استوری با معرفی اسامی مختلف، خواستار آزادی افراد بازداشتی آشوب‌های اخیر شده‌اند.

در میان این اسامی نام یک فوتبالیست پرتکرار شده است؛ امیر نصرآزادانی. فوتبالیستی که به نقل از مهدی مهدوی‌کیا زمانی در تیم ملی نوجوانان ایران بود. او سابقه حضور در تیم سپاهان و تراکتور را هم دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در رابطه با ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم محاربه برای فردی با نام امیر نصرآزادانی گفته است این فرد متهم به «بغی» است و با عضویت در گروه مسلحانه با سه نفر دیگر اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان ماه کرده است که در نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه، سه تن از مأموران تأمین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تأکید دارد متهم نسبت به اقدامات مجرمانه خود به صراحت اقرار کرده است، فیلم دوربین‌های محل نیز موجود است و مستندات کافی مبنی بر حضور این فرد در گروه مسلحانه وجود دارد و کیفرخواست براساس همین موارد صادر شده است. برخی فوتبالیست‌ها از جمله چند تن از بازیکنان تیم ملی با انتشار هشتگ «اعدام نکنید»، تصویری از «امیر نصرآزادانی» را منتشر کرده‌اند. «سردار آزمون»، «علی قلی‌زاده»، «کریم انصاری‌فرد»، «سعید عزت‌اللهی» و «حسین کنعانی‌زادگان» از جمله این بازیکنان هستند.

در تحلیل چرایی حمایت چنین بازیکنان مشهوری از فردی که عضو یک گروه مسلح بوده شاید بتوان «عدم آگاهی» یا «عدم اطمینان» آن‌ها نسبت به اظهارات مطرح شده در رسانه‌ها را مطرح کرد. خوب است در بخش‌های مهم خبری صداوسیما، معترضین به دادگاهی این بازیکن به دادگاه دعوت شوند و قوه قضائیه شرایطی را فراهم کند تا این افراد همراه با دیگر سلبریتی‌هایی که به هر عنوان و با هر اسمی، محتوایی علیه اعدام منتشر می‌کنند در این دادگاه حضور یابند.

پیشنهاد می‌شود علاوه بر حضور در همه جلسات دادگاه در جریان دادرسی پرونده هم قرار بگیرند و اجازه صحبت بدون محدودیت با «امیر نصرآزادانی» را هم داشته باشند. پیشنهاد می‌شود اطلاعات لازم پیرامون این دادگاه در اختیار اصحاب رسانه قرار گیرد و مصاحبه‌های مختلفی از سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌های کشور تهیه و در رسانه ملی منتشر شود.

پیش از این علی دایی در موضوع فوت دختری به نام «اسرا پناهی» بدون ارائه مستندات در اینستاگرامش اعلام کرد: «قضیه خودکشی منتفی است و اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل است و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهارنظر نمی‌کنم.» علی دایی، اما هیچ‌گاه مستندات خود مبنی بر کشته شدن اسرا پناهی در اعتراضات را ارائه نکرد و ادعایش در حد همان پست اینستاگرامی باقی ماند.

جهت پیشگیری از تکرار آنچه از سوی علی دایی روی داد، دعوت چهره‌های ملی اینستاباز مدعی به دادگاه «امیر نصرآزادانی» و مشارکت آن‌ها در اطلاع‌رسانی محتوای جلسات کمک بزرگی به تنویر افکار عمومی خواهد کرد و سدی خواهد بود در برابر تشویش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مراد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 0
    قوه قضائیه هر کسی ازمجرم محکوم حمایت کند وعلیه حکم قضائی موضع مخالف وجوسازی کند باید احضار وتنبیه کند
  • مراد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    قوه قضائیه هر کسی ازمجرم محکوم حمایت کند وعلیه حکم قضائی موضع مخالف وجوسازی کند باید احضار وتنبیه کند
  • احسان صادقی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام علیکم امیدوارم مسئولین قضایی ما یه مقدار خلاقیت داشته باشند
  • علی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 0
    یک شرطی باید در فوتبال و تلویزیون بگذارند و کسانی که در شبکه های مجازی کار می کنند، به این عرصه ها وارد نشن. اینا سواد که ندارن درست حسابی و واسه همین بازیچه میشن.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    یکی از بهترین راهکارهای توجیه این افراد نا آگاه الزام به حضور در جلسات اغتشاش گران هست. مثلا همین فوتبالیستها ملزم بشن در جلسات دادگاه آقای نصر آزادانی شرکت کنند.
  • حسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 0
    درِ این فوتبال رو باید گِل گرفت. نتیجه که نمی گیرند. سرود ملی زورشون میاد بخونند. تروریست ازشون در میاد. با تروریست هم صدا میشن. از قاتلها و تروریستها حمایت می کنند. در جایی که میلیاردی می گیرند ادای فقرا رو در میارند و به قبض برق خونه اشرافیشون اعتراض می کنند. کلی پول می گیرند ولی مالیاتش رو هم میندازند گردن باشگاه. تا آشوبها نبود روزی صدتا تبانی تو فوتبال گندش در میومد. این فوتباله یا لجنزار.
  • رضا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 0
    بیخود میکنندباید بااینها برخورد بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس