جلسه کمیسیون مقام زن سازمان ملل؛ بزرگترین ناقض حقوق زنان در جهان خواستار حذف ایران شد

بر طبق اعلام رسمی حقوقدانان بین‌المللی، این امر - یعنی به رای گذاشتن اخراج یک کشور از یک کمیسیون بین‌المللی - اساسا سابقه نداشته و حذف یک کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل می‌تواند به عنوان یک بدعت، تبعات حقوقی سنگینی برای سایر اعضا داشته باشد.

به گزارش مشرق، با تلاش غیرقانونی ایالت متحده آمریکا، کمیسیون مقام زن سازمان ملل در حال بررسی حذف جمهوری اسلامی ایران که طی یک فرایند دموکراتیک و با اکثریت آرا به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمده بود، هستند.

در این نشست، نماینده ونزوئلا در سخنرانی خود به انتقاد از این اقدام سیاسی ایالات متحده علیه ایران پرداخت و این اقدام را سیاسی‌کاری در یک سازمان بین‌المللی نامید که نوعی حمله به منشور سازمان ملل متحد است. نمایندگان برزیل، روسیه و سوریه هم از حذف ایران، انتقاد و با آن مخالفت کردند.

نماینده روسیه در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: «شما اصلا تعریف سازمان ملل را خوانده‌اید؟. همکاران غربی ما عادت دارند ساختارهای کارآمد بین المللی را تخریب کنند... عضویت فرانسه و انگلیس در این کمیسیون به دلیل برخورد خشن با زنان باید بررسی شود. تنظیم‌کنندگان قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بایستی نگاهی به سوابق خود در نقض حقوق بشر بیندازند.»

نماینده رژیم صهیونیستی هم در این نشست، شعار «زن، زندگی، آزادی» را به زبان فارسی بیان کرد و خواستار حذف ایران از تمام سازمان‌های بین‌المللی شد.

بر طبق اعلام رسمی حقوقدانان بین‌المللی، این امر - یعنی به رای گذاشتن اخراج یک کشور از یک کمیسیون بین‌المللی - اساسا سابقه نداشته و حذف یک کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل می‌تواند به عنوان یک بدعت، تبعات حقوقی سنگینی برای سایر اعضا داشته باشد.

گفتنی است که کمیسیون مقام زن ملل متحد دارای ۴۵ عضو است و بالاترین نهاد نظارتی سازمان ملل متحد در زمینه برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان در جهان به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    خدا جای حق نشسته❤❤
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    تمام
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    مقامات امریکا در کمیسیون مقام زن اعلام کرده بودند که حضور ایران در این کمیسیون به خاطر کشتن مهسا امینی و سرکوب اعتراضات مسالمت امیز زنان شرم اور است و خواستار حذف ایران شده بودند مقامات ایران باید از دولت امریکا بخواهند که بابت اتهاماتی که می زنند مدرک محکمی ارائه دهند همان طور که مقامات ایران مدارک محکمی را در مورد جراحی مغزی و بیماری و فیلم لحظه بیهوشی و ... ارائه کردند
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    نماینده امریکا یک زن سیاه پوست است که به جای اینکه بگوید حضور امریکا در کمسیون مقام زن به خاطر نقض حقوق زنان و سیاه پوستان و نژاد پرستی بر علیه رنگین پوستان شرم اور است و خواستار حذف امریکا از کمیسیون حقوق بشر هستم بر علیه ایران حرف می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس