فیلم

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد نه در شعارهای اغتشاشگران، شعاری به نفع طبقات پایین دیدیم ونه لیدری با مردم عادی بود. آنها مدیریت‌شده به خیابان آمده بودند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: «غلامرضا جمشیدی‌ها» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه در گفت‌وگو با «ایلنا» اظهار داشت: در حوادث اخیر ممکن است برخی از افراد واقعا معترض بوده باشند، اما مدیریت آنهایی که دنبال تغییر یا به زبان دیگر براندازی هستند، به لحاظ نظری توسط نیروهای داخلی انجام نمی‌شود و می‌دانید که به واسطه عصر اطلاعات و ارتباطات چقدر فضا متفاوت شده است. حوادثی که در این ایام رخ داد، به نظر از قبل برنامه‌ریزی شده بود. زمانی که ما دانشجو بودیم دو جبهه قدرت غرب و شرق وجود داشت که شوروی سابق شرق بود و آمریکا در سمت غرب قرار می‌گرفت و ایران نیز به لحاظ تقسیم‌بندی ذیل آمریکا تعریف می‌شد. من در دوران شاه خدمت سربازی رفتم و هوابرد شیراز بودم. آنجا نیروهای رزمی تربیت می‌شدند و بالای سر ما نیروی آمریکایی بود و با چشم این چیزها را دیده‌ام. آن زمان در جغرافیای دنیا نیروی سومی وجود نداشت تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران رخ داد. آمریکایی‌ها متاسفانه جامعه ایران را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند با این برنامه‌ها می‌توانند این نظام را جابه‌جا کنند و تغییر حکومت شکل بگیرد. کسانی که مدیریت شده‌اند و به خیابان‌ها آمده‌اند، می‌بینیم که در شعارهای آنها هیچ شعاری از طبقات پایین اجتماعی نبوده است. من نوعی هم ممکن است به برخی از رفتار دولت‌ها معترض باشم، اما طبق ادبیاتی که از امام خمینی(ره) یاد گرفتیم؛ ایشان گفته‌اند حفظ نظام اوجب واجبات است.

وی افزود: در شعارهایی که تظاهرکنندگان یا اغتشاشگران می‌دادند، شعاری به نفع طبقات پایین نمی‌بینیم. فقط «زن، زندگی، آزادی» بیش از شعارهای دیگر برجسته و جهانی شده است. به ما از کودکی این شعر را یاد می‌دادند که «دشمن دانا بلندت می‌کند/ بر زمینت می‌زند، نادان دوست» اگر کسی واقعا منتقد خوبی است، باید حرفش را شنید، ولی وقتی منتقد این نظام مسیح علینژاد و امانوئل مکرون است، اصلا ارزش ندارد حرف‌هایشان را گوش داد. در هر سیستمی اگر نقدها بیان نشود، امور هم درست نمی‌شود. رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها بر همه مسلط شده‌اند و تاثیرگذار هستند. بنابراین باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی نسل‌ها کنند و این کار را متاسفانه نکردند. باید روی این فضای رسانه‌ای و نسل جدید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌شد و این مربوط به همه دولت‌های قبلی از جمله آقایان روحانی، احمدی‌نژاد و... می‌شود. این موضوع مربوط به یک سال اخیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    4 4
    وقتی رئیس دانشکده علوم اجتماعی نظام درکی از اعتراضات مردم نداره وای به حال مسئولین
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      4 1
      اتفاقا تو درکی نداری و این واقعیته. منتها سوزشت نمیذاره ببینی.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    3 3
    وقتی رئیس دانشکده علوم اجتماعی نظام درکی از اعتراضات مردم نداره وای به حال مسئولین
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 3
    وقتی رئیس دانشکده علوم اجتماعی نظام درکی از اعتراضات مردم نداره وای به حال مسئولین
  • کاظم IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    2 4
    با این تورم کم کم طبقات پایین هم ممکنه اضافه بشن.
  • CN ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 1
    زیاد خوشحال نباشید ، با همین فرمان برید جلو دفعه بعد بیشتر مردم را در برابر خودتون خواهید دید.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    2 0
    پس این که میگن فقر فساد گرونی ..... یا اینکه میگن نه نون داریم نه خونه حجاب شده بهونه ؛ چیه؟
  • اسمی است IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 0
    مردم طبقاتی پایین از شدت فقر و تبعیض صداشون مگه در میاد؟!
  • دادا JP ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس