کد خبر 1446551
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
دغدغه شورای نگهبان از زبان طحان نظیف

طحان نظیف در واکنش به سوالی درباره اعدام محسن شکاری که درباره محاربه بودن یا نبودن حکم وی اختلاف نظرهایی وجود داشت، اظهار داشت: قانون فصل الخطاب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز در واکنش به سوالی درباره اعدام محسن شکاری، از بازداشت شدگان حوادث اخیر که درباره محاربه بودن یا نبودن حکم وی اختلاف نظرهایی وجود داشت، اظهار داشت: به لحاظ کلی، قانون باید به نحوی نوشته شود که تفسیر پذیر نباشد و باید شفاف و روشن باشد. ما هم در شورای نگهبان روی عبارات قانونی حساسیت داریم و اگر ابهامی باشد، حتماً اعلام می‌کنیم که رفع شود.

وی تاکید کرد: بنده وارد مصادیقی که در این سوال مطرح شد، نمی‌شوم. گاهی اوقات ممکن است یکسری اختلاف نظرهای علمی وجود داشته باشد که در این شرایط و زمانی که تشتت وجود داشته باشد، قانون پیش‌بینی های لازم را کرده است، مفسر قانون مشخص است، قانون فصل الخطاب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    طبق احکام شریعت: محسن شکاری اگر اعدام نمیشد باید بعد از قطع دست و پا خلاف جهت هم تبعید میشد و تا آخر عمرش با معلولیت زندگی می کرد!
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 3
    اعدام یک رذل و یک محارب به نام محسن شکاری جنایت کار، برای اصلاح طلبان فاسد رشوه گیر و ضدانقلاب اصلاح طلب خارج از کشور حساسیت ایجاد می کند اما دستور قتل و غارت از جانب اصلاح طلبان فاسد مزدور رسانه های تحت مدیریت سازمان های جاسوسی و نیز شهادت جوانان پاک میهن اسلامی نه تنها برایشان حساسیت ایجاد نمی کند بلکه قتل و غارت را «خشونت مشروع و قتل و کشتار مشروع!»می دانند و هرگز برای حتی یکی از شهدا نه بیانیه نداده و اصلا برایشان سوال ایجاد نمی کند!چون چنین است قوه قضائیه باید بی اعتنا به این هیاهوی جمع فاسدان اصلاح طلب، از مجازات اشد اراذل و اوباش آنی غفلت نکرده و لحظه‌ای تاخیر نکند.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 2
    قوه محترم قضاییه و همچنین کسانی که نه به اعدام می گویند توجه داشته باشند اینجا دهها نفر شهید شده و یا کشته شده اند. بالاخره هر مقتولی قاتلی دارد. اگر در غیر اغتشاشات هم بود، قاتل باید قصاص شود و یا رضایت ولی دم را بگیرد. ممکنه خانواده مقتول و یا شهید اصلا اعتقادی به نظام نداشته باشند اما خواهان قصاص هستند و با هشتک نه به اعدام نمی توان جلوی حق آن ولی دم را گرفت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس