کد خبر 1446814
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
آلودگی هوا

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد افزایش و تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در غرب و نیمه غربی خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌های پراکنده برای برخی مناطق استان‌های کرمان و یزد و فردا در برخی مناطق استان کرمان پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه بارش باران و برف در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد، در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتر در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق خراسان شمالی ادامه دارد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب کشور و جمعه در نیمه غربی کشور بارش روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

نوع مخاطره: سکون هوا، پیش‌بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تهران و کرج

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹: تهران و کرج

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر
منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۷: خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل در استانهای بوشهر و غرب هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس