کد خبر 1446872
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
اردوغان از حکم قضایی علیه امام اوغلو حمایت کرد

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی در خصوص محکومیت قضایی "اکرم امام اوغلو" شهردار استانبول به اتهام توهین به مقامات دولتی در سال ۲۰۱۹، با حمایت از رای دادگاه، گفت که این محکومیت ماهیتی سیاسی نداشته است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان در اظهارنظری درباره صدور حکم زندان برای امام اغلو به اتهام توهین به مسوولان دولتی در سال ۲۰۱۹ گفت که دادگاه های تجدیدنظر، اشتباهات (احتمالی) را تصحیح می کنند بنابراین کسی حق ندارد به احکام قضایی بی توجهی کند. رای دادگاه هنوز نهایی نیست و پرونده به دادگاه تجدیدنظر و هیات نقض خواهد رفت و اگر دادگاهی اشتباه کرده باشد، اصلاح خواهد شد.

رییس جمهوری ترکیه افزود: حکم صادر شده علیه امام اغلو ارتباطی با مسائل و گرایش های سیاسی ندارد، بلکه یک تصمیم قضایی است که شخصی بدلیل اهانت به قضات ترکیه محکوم شده است.

وی گفت: بسیاری از احکام قضایی مورد انتقادات شدید قرار می گیرد اما این امر به کسی این حق را نمی دهد که به قضات اهانت کند یا رای محاکم را برسمیت نشناسد.

اردوغان در عین حال گفت که هیچکس نمی تواند در پایبندی دولتش به دموکراسی و استفاده از ابزارهای مشروع در حوزه سیاست تشکیک کند.

رییس جمهوری ترکیه افزود: زندگی ما صرف مبارزه علیه محدودیت ها شده است و همواره نیز راه حل را در مردم و اراده ملی یافته ایم و هیچ راه حلی را جز در قدرت اراده ملی جستجو نکرده ایم.

وی بدون نام بردن از کسی گفت: فردی هست که می خواهد معادلات اپوزیسیون شش گانه را با بهانه کردن رای دادگاه به هم بریزد، این نامش "فاشیسم تک حزبی" است.

اردوغان از اپوزیسیون ترکیه خواست که نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را معرفی کند اما همزمان گفت که برای او اهمیتی ندارد که در انتخابات سال آینده چه کسی نامزد اپوزیسیون خواهد بود.

یک دادگاه ترکیه روز چهارشنبه با صدور حکمی، اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول را به دلیل توهین به کمیسیون عالی انتخابات از فعالیت سیاسی محروم کرد.

دادگاه بدوی کیفری هفتم در آناتولی استانبول روز ۱۴ دسامبر جاری امام اوغلو را به مدت دو سال و هفت ماه و ۱۵ روز حبس محکوم کرد. این امر باعث تظاهراتی از سوی هواداران امام اوغلو در شهر استانبول شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 1
    دوغلو دیگه کیه؟ازجنس خودشونه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس