کد خبر 1447173
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
باران

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اعلام کرد: تا آخر هفته در برخی مناطق کشور بارش بارن و برف ادامه دارد.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وش باد پدیده غالب بوده و در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. به‌تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش آغاز می‌شود.

فردا سه‌شنبه گستره بارش‌ها شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، گیلان،‌ مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف است. در این روز شدت بارش‌ها برای استان‌های گیلان و غرب مازندران است.

روز چهارشنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و به‌تدریج از بعدازظهر از میزان بارش در این مناطق کاسته خواهد شد و در مناطقی از غرب کشور افزایش ابر و بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه علاوه بر گیلان در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش روی می‌دهد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در غرب،‌جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و گیلان و مازندران بارش پیش بینی شده است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می‌دهد. همچنین از روز،‌سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

نوع مخاطره: سکون هوا، پیش‌بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تهران و کرج

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹: تهران و کرج

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس