کد خبر 1447327
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
دربی گلزنان استقلال و پرسپولیس ۶ تایی است/ ۳ استقلالی چشم در چشم ۵ پرسپولیسی

با نگاهی به آمار بازیکنانی که در ترکیب دو تیم استقلال و پرسپولیس سابقه گلزنی به تیم مقابل را دارند شرایط بین تعداد نفرات یکسان نیست اما در تعداد گل زده با هم برابر هستند.

به گزارش مشرق، در جمع آبی پوشان استقلال که میزبانی دربی دور رفت در هفته دوازدهم را بر عهده دارند ۳ بازیکن سابقه گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی شان داشته اند. سجاد شهباززاده در دربی ۸۳ تک گل استقلال را در بازی که دو بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید به ثمر رساند. همچنین مهدی قائدی با دو گل زده در دربی های ۹۳ و ۹۴ (که هر دو بازی با نتیجه دو بر دو به پایان رسید) دیگر گلزن استقلالی‌ها ست که به احتمال زیاد در مصاف دور رفت این فصل هم برای استقلال به میدان می رود. اما بهترین گلزن استقلالی ها امیر ارسلان مطهری با سه گل زده در دربی ۹۲ (دو گل) و ۹۴ است که هر دو بازی هم با نتایج دو بر دو به پایان رسید. این شش گل زده توسط سه بازیکن استقلال البته با تعداد گل های زده بازیکنان فعلی پرسپولیس که سابقه گلزنی به استقلال دارند برابری می کند.

دربی گلزنان استقلال و پرسپولیس ۶ تایی است/ ۳ استقلالی چشم در چشم ۵ پرسپولیسی

در جمع بازیکنان فعلی پرسپولیس امید عالیشاه در دربی ۸۱ یکی از دو گل پرسپولیس در پیروزی دو بر یک این تیم مقابل استقلال را به ثمر رساند. همچنین سروش رفیعی در دربی ۸۵ و در روز پیروزی استقلال یکی از دو گل پرسپولیس را به ثمر رساند(بازی که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال تمام شد).

اما مهدی عبدی با دو گل زده بهترین گلزن فعلی پرسپولیسی ها لقب دارد. او در دربی ۹۱ به محض ورود به میدان تک گل سه امتیازی پرسپولیس را زد و در دربی ۹۴ نیز در کسب نتیجه ۲ بر ۲ سهیم بود و یکی از دو گل را به نام خودش ثبت کرد.

دربی گلزنان استقلال و پرسپولیس ۶ تایی است/ ۳ استقلالی چشم در چشم ۵ پرسپولیسی

وحید امیری دیگر بازیکن پرسپولیس است که با یک گل زده در دربی ۹۴ در این زمینه سابقه گلزنی به استقلال را دارد. همچنین علی نعمتی دیگر بازیکن فعلی پرسپولیس است که در دربی آخر و در دقیقه ۳۹ تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد تا بازی با نتیجه یک بر یک تمام شود. هر یک از این ۸ نفر بازیکنان در دربی دور رفت این فصل گلزنی کنند این آمار را دستخوش تغییرات خواهند کرد.

ناگفته نماند؛ در جمع استقلالی‌ها امیر ارسلان مطهری با ۳ گل زده بهترین گلزن استقلال به پرسپولیس و در تیم یحیی گل محمدی مهدی عبدی با ۲ گل زده از این نظر بهترین بازیکن فعلی پرسپولیس در باز کردن دروازه حریفان سنتی تیم شان به شمار می روند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس