کد خبر 1447560
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
دی‌ماریا فرشته‌ نجات فینال‌ها

آنخل دی‌ماریا بازهم مانند فینال‌های مهم آرژانتین، موفق به گلزنی شد و خوش درخشید.

به گزارش مشرق، در نیمه‌ی اول دیدار آرژانتین و فرانسه مرد اصلی بازی بود. یک پنالتی گرفت و یک گل زد. در نیمه‌ی دوم هم وقتی زمین را ترک کرد ورقِ مسابقه برگشت و نتیجه مساوی شد. از آنخل دی‌ماریا صحبت می‌کنیم. فوق‌ستاره‌ای که در آخرین نمایش خود یک مرتبه‌ی دیگر همه‌ی نگاه‌ها را به خود خیره کرد و نشان داد مردِ فینال‌هاست.

او را در آرژانتین "فیدئو" صدا می‌زنند؛ این تعبیر به خاطر جثه لاغر و بلندش بوده که در اسپانیایی به معنای "ماکارونی" است. اولین کسی که از این کلمه برای خواندن دی ماریا استفاده کرد، هم وطنش، فرناندو گاگو بود و بلافاصله لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و سایر آرژانتینی‌ها هم شروع به استفاده از آن کردند؛ البته این زمانی بود که آنها چشم مارچلو بیلسا، سرمربی سابق آرژانتین، را دور می‌دیدند!

بیلاردو می‌گفت: "نه، نه، او یک گاو نر است. باید او را به همین اسم صدا کنید." او اعتقاد داشت ماکارونی به عنوان غذایی شکننده و ضعیف، عبارت خوبی برای به کار بردن در مورد فردی با انرژی، قدرتمند و باثبات همچون آنخل نبود.

دی‌ماریا فرشته‌ نجات فینال‌ها

دی‌ماریا مرد فینال‌هاست و یار همیشگی مسی در این مسابقات. او در المپیک ۲۰۰۸ زننده‌ی تنها گل آلبی‌سلسته به نیجریه بود و در کنار مسی جشن قهرمانی گرفت و مدال طلا را بر گردن آویخت. ۱۳ سال بعد در فینال کوپاآمریکا با چیپی به یاد ماندنی دروازه‌ی برزیل را گشود تا راه‌راه‌پوشان پس از ۲۸ سال در سطح بزرگسالان و در تورنمنتی معتبر قهرمان شوند.

دی‌ماریا فرشته‌ نجات فینال‌ها

فینالیسیمای ۲۰۲۲ را هم به گل‌های دی‌ماریا در فینال‌ها اضافه کنید. او زننده‌ی یکی از سه گل بود و نهایتا به جام جهانی می‌رسیم. گلی سرنوشت‌ساز که در مسیر قهرمانی آلبی‌سلسته موثر بود. او مثل یک رفیق واقعی در کنار مسی بوده و به او کمک رسانده است. ستاره‌ای در سایه که زیاد درباره‌اش صحبت نمی‌شود اما مثل یک ماکارونی خوشمزه است و همانند یک گاو نر، بی‌رحم. او فرشته‌ی کوچکی است که کمک‌حال تیم ملی کشورش در همه‌ی این سال‌ها بود و به بهترین شکل به پایان مسیرش با تیم ملی رسید.

دی‌ماریا فرشته‌ نجات فینال‌ها

دی‌ماریا فرشته‌ نجات فینال‌ها

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    آنخل دیماریا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس