کد خبر 1447660
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
رشوه

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از شناسایی ۷ شبه شبکه اخذ رشوه در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اظهار کرد: اگر مدیر پاک و فساد ستیز انتخاب شود ۵۰ درصد راه مبارزه با فساد پیش می‌رود و درحال تدوین برنامه‌ای هستیم که شهروندان بدون مراجعه به ادارات اقدامات خود را به صورت آنلاین پیش ببرند که این موضوع منجر به کاهش فساد و رشوه می‌شود.

گودرزی با اشاره به شناسایی چالش‌ها و گلوگاه‌های فساد گفت: در این رابطه به ۱۱۳ چالش برخورده‌ایم و برای اینکه مجموعه‌ای مسئله سالم سازی شهرداری تهران را مدیریت کند ستاد ارتقای سلامت اداری را احیا کردیم.

سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۹ موضوع برای اصلاح روند فسادهای شهرداری تهران تدوین شده است گفت: برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند در همین راستا تمام حساب‌های شهرداری تهران تجمیع شدند و پرداخت حقوق به صورت متمرکز شد و حدود ۱۹۰ میلیارد تومان صرف هجویی شد، زیرا مشخص نبود به عنوان حقوق پول‌ها به کجا می‌رود.

وی ادامه داد: یکی از گلوگاه‌های اصلی فساد بخش اصلاح فرایند مناقصه، مزایده و پیمانکاری است همچنین به روز رسانی سامانه شفافیت، اصلاح فرایند تصمیم‌گیری در شوراها داخلی و استقرار مدل اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی از جمله موضوعات هستند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به سامانه شفافیت گفت: ۳۵ مورد از ۷۷ موردی شفافیت در سامانه شفافیت بارگذاری شده است.

گودرزی اظهار کرد: یکی از مفسده‌ها در حوزه کارشناسی مسکن بود و تلاش کردیم تا استفاده بهینه در حوزه کارشناسی‌ها وجود داشته باشد موضوع خریدها و بدهی‌ها شفاف شده‌اند و درحال انجام این اقدام هستیم.

وی تصریح کرد: آبروی مردم، قاطعیت، آرامش مجموعه و عدم توجه به حزب و گروه خاص برای ما هیچ اهمیتی ندارد و اگر تخلفی صورت گیرد آنرا با قاطعیت و بدون هیچ تعارفی دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: کمیته‌ای تشکیل شده است که موضوعات را بررسی می‌کنند و اگر ترک فعلی توسط افراد رخ داده باشد آن‌ها بر اساس ماده ۱۲ توبیخ می‌شوند و این منجر به این می‌شود که پرونده‌ها کمتر به مراجع قضائی ارسال شوند.

گودرزی بیان کرد: هریک از مجموعه‌ها، سازمان‌ها و ساختمان و تجهیزات شهری به یک کیو آر کد مجهز می‌شوند که شهروندان از طریق این کد شکایات خود را به شهرداری اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه مرکز حقوقی شهرداری تهران هزار و ۱۹۷ پرونده حقوقی وجود داشت گفت: در همین راستا بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران رأی صادر شد و ۱۵۳ هزار متر مربع به اموال شهرداری بازگردانده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان انتفاع قطعی از معاملات، خریدها و پرداخت‌های اشتباه داشته‌ایم.

گودرزی با بیان اینکه ۴۸ پروژه مشارکتی در تهران وجود دارد گفت: عمده این پروژه‌ها دارای مشکلاتی اعم از مشکلات سند، مشکلات قرارداد هستند و تمامی این پروژه‌ها بررسی شدند.

وی با بیان اینکه ۷ شبکه اخذ رشوه به صورت شبکه‌ای شناسایی شدند گفت: همچنین به ۷۵۰ فقره پرونده تخلفات اداری نیز بررسی شد.

باز پس بازپس‌گیری املاک گفت: ۱۰۱ ملک باز پس بازپس‌گیری شد که بیشترین املاک در منطقه ۱ تهران بوده است و بیش از ۷۴۰ ملک تخریب شدند و بالغ بر ۳۹ هکتار از اراضی تهران آزادسازی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    دستپخت شهرداری افسادطلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس