کد خبر 1447767
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
آمریکا: روسیه و چین در حال تضعیف ناتو هستند

نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو می‌گوید تبادل‌های راهبردی روسیه و چین برای این ائتلاف نگران‌کننده است و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «جولیان اسمیت»، نماینده دائم آمریکا در ناتو در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز اعلام کرد آنها (روسیه و چین) به صورت روزافزونی از ابزارهای عمومی استفاده می‌کنند که باید ناتو نگران آن باشد.

وی در این‌باره گفت: مسکو و پکن در حال «تبادل تاکتیک‌های ترکیبی (هیبریدی)» هستند که خطرهایی را برای تأمین انرژی و مسائل امنیت سایبری ایجاد می‌کند. هیچ شکی نیست که آنها در حال کار برای تفرقه بین شرکای ائتلاف دو سوی آتلانتیک و تضعیف ناتو هستند.

این مقام آمریکای در ادامه مدعی شد: ما به‌خوبی از چنین تلاش‌هایی آگاه هستیم و قصد مبارزه با آنها را داریم.

چین و روسیه در سالهای اخیر تحت دکترین اتحاد در برابر غرب به هم نزدیک شده‌اند. چین تا پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده و آشکارا نیز حمایت نکرده بود و در عین حال تلاش کرده روابط خود را با مسکو تقویت کند. همکاری چین و روسیه نه تنها در زمینه نظامی و امنیتی بلکه در قلمروهایی نظیر اقتصاد ، سیاست، دیپلماسی، فرهنگ، علم و فناوری و بهداشت عمومی بسیار انعطاف پذیر و جامع و در پاره ای موارد بسیار متمرکز است.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    از روسیه که کاری دیگه بر نمیاد . پیش کشیدن چین هم دست پیش کشیدنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس