دادستان تهران: کیفرخواست قاچاقچیان سوخت یارانه‌ای صادر شد

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ۵ متهمی که ۱۲۱ میلیون لیتر سوخت یارانه ای را به کشورهای همسایه قاچاق می‌کردند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضاییه، علی صالحی ضمن تشریح نتایج رسیدگی به یکی از پرونده های مهم اقتصادی موسوم به پرونده شرکت بیتا شیمی، اظهار کرد: متهمان این پرونده پنج نفر هستند و به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای گازوئیل و نفت سفید به کشورهای افغانستان و پاکستان تحت پیگرد قرار گرفته اند.

وی افزود: این افراد که دارای سوابق متعدد بازداشت به اتهام قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت هستند؛ در این پرونده بیش از ۱۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت یارانه ای به ارزش ۶۱۸ میلیارد تومان را در بازه زمانی مهرماه ۹۷ تا پایان سال ۹۸ به خارج از کشور قاچاق کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات قضایی انجام شده در دادسرای جرایم اقتصادی، دلالان سوخت یارانه ای را از جایگاه های عرضه سوخت، رانندگان ماشین‌های سنگین و دارندگان کارت سهمیه خریداری می‌کردند و با تغییر ماهیت آن در عملیاتی ساده و به ظاهر پالایشگاهی، در پوشش مواد اولیه از قبیل روغن سوخته، حلال، نفتا و … به گمرک اظهار و با فاکتورهای صوری از کشور خارج می‌کردند.

دادستان تهران در پایان گفت: قاچاقچیان با راه اندازی شرکت‌های پالایشی کوچک، مواد استحصال شده از سوخت یارانه ای را از پالایشگاه ها در بورس انرژی و دیگر فروشندگان خریداری می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس