دربی خیلی جذاب بود/ می توانستیم برنده بشویم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه حق تیمش مقابل استقلال برد بوده است، به تاثیر غیبت لوکادیا و دیاباته و تشریح برنامه‌هایش برای پر کردن جای خالی این دو مهاجم خارجی پرداخت.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی پس از تساوی ۲ بر ۲ دربی ۹۹ پایتخت در نشست خبری اظهار داشت: نیمه اول برای ما خیلی خوب بود و بازی را خیلی خوب کنترل کردیم. گل خوبی هم زدیم اما متأسفانه روی یک غفلت و مقداری سخت‌گیری نکردن گل اول را خوردیم. البته گل مشکوک به آفساید هم بود اما کارشناسان باید نسبت به این صحنه صحبت کنند. چیزی که من دیدیم به نظرم آفساید بود. در مجموع دربی جذابی بود. هر کسی این مسابقه را دید لذت برد. قبل بازی اتفاقاتی برای ما افتاد که غیرقابل پیش‌بینی بود. هفته قبل شیخ دیاباته مصدوم شد و دو مهاجم تخصصی خود را از دست دادیم اما امروز جوری بازی کردیم که نبود شیخ و لوکادیا به چشم نیامد.

*فرصت سوزی کردیم؛ حق پرسپولیس برد بود

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد:‌ فکر می‌کنم فرصت‌سوزی کردیم زیرا پس از گل اول هم می‌توانستیم گل دوم را بزنیم. در شروع نیمه دوم نیز گلی خوردیم که در انتقال بود. در آن صحنه باید جایگیری بهتری داشته و در کار دفاعی سخت‌گیرتر می‌شدیم. پس از گل دوم استقلال توانستیم بازی را خوب مدیریت کرده و در زمین حریف پاس بدهیم. موقعیت‌های خوبی برای ارسال و شوت‌زنی و ضربات ایستگاهی داشتیم. خدا را شکر توانستیم گل مساوی را به ثمر برسانیم. اما در مجموع می‌توانستیم برنده بیرون بیاییم. بازیکنانم خیلی انرژی گذاشتند و زحمت کشیدند بازی سراسر هجومی دیدیم و شاگردانم فوتبال بازی کردند. واقعاً حق‌شان برد بود.

*هر موقع کارهای ترکیبی کردیم از خط دفاع استقلال رد شدیم

وی افزود: بازیکنانی که در پست مهاجم بازی کردند توانستند موقعیت‌سازی کنند. از بازیکنان خط حمله یا چهار نفر خط جلو انتظار داریم کارهای ترکیبی کرده یا موقعیت‌سازی داشته باشند، پاس عمقی بدهند و ... این کارهایی است که مهاجمان انجام می‌دهند و امروز تیم ما این کار را خیلی خوب انجام داد. توانستیم در زمین حریف پاس بدهیم و کارهای ترکیبی کنیم. هر موقع کارهای ترکیبی انجام دادیم توانستیم از خط دفاع حریف رد شویم. شاید به دلیل نداشتن مهاجم تخصصی نتوانستیم روی توپ‌های ارسالی سر بزنیم اما فرصت‌های خوبی در حمله ایجاد کردیم.

*با از دست دادن لوکادیا و دیاباته، بازی های آینده را هم از دست می دهیم

سرمربی پرسپولیس در خصوص غیبت شیخ دیاباته و لوکادیا در ادامه بازی‌ها گفت: اگر دو مهاجم تخصصی خود را از دست بدهیم به نظرم قطعاً بازی‌های آینده را هم از دست می‌دهیم. کار سخت‌تر شده است. لوکادیا آقای گل لیگ بود و شیخ دیاباته روند خوبی را طی می‌کرد. داشتن آنها خیلی می‌تواند به روند و سیستم هجومی تیم کمک کند. اما سعی داریم با تمرینات و ایجاد موقعیت‌های بیشتر این خلاء را پر کنیم زیرا از دست ما کار خاصی جز اینکه تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم و بهتر و بیشتر تمرین کنیم، برنمی‌آید.

*نمی‌دانم لوکادیا باز می‌گردد یا خیر

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا با این شرایط یورگن لوکادیا به پرسپولیس باز می‌گردد، عنوان کرد: نمی‌دانم. اگر بخواهد بازگردد هم دربی را از دست داد. شاید این بازی سرنوشت قهرمانی را مشخص کند. نمی‌دانم باز می‌گردد یا خیر. اما برگشت او باز هم می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد. در بدترین و سخت‌ترین شرایط اگر مهاجم خود را از دست بدهید کار برای خودش و تیم ما سخت‌تر می‌شود. اینکه نمی‌دانم چگونه بازیکنان و هواداران می‌خواهند با این مسئله کنار بیایند زیرا دربی برای ما سرنوشت‌ساز بود.

وی در خصوص رفتار غیر حرفه‌ای لوکادیا و اقدام باشگاه در شرایطی که در مهم‌ترین بازی فصل این مهاجم هلندی را از دست دادند، گفت: نمی‌دانم او باز می‌گردد یا خیر. باید منافع باشگاه لحاظ شود. قطعاً رضا درویش و هیأت مدیره نسبت به این اقدام تصمیم خوبی اتخاذ خواهند کرد. شاید بحث فراتر از مدیریت رفته باشد اما به هر صورت این اتفاق افتاده و نمی‌توانم زیاد درباره آن توضیح بدهم زیرا نمی‌دانم لوکادیا قصدی برای بازگشت دارد یا ندارد. باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای خط تهاجمی پرسپولیس دارد و اگر لوکادیا بازنگردد بازیکن داخلی یا خارجی جذب خواهد کرد، پاسخ داد: اول باید تکلیف لوکادیا مشخص شود. در چند روز آینده مشخص خواهد شد آیا او بازمی‌گردد یا بازنمی‌گردد، برگشتش به چه ترتیب است. باید منتظر بمانیم و اکنون نمی‌توانم جواب دقیقی به این سؤال بدهم. اگر بازنگردد باید برای تقویت این پست اقدام کنیم.

*درباره جذب جایگزین برای لوکادیا فکر نکردیم

وی اضافه کرد: این اتفاق دو روز قبل رخ داد و به حدی درگیر دربی بودیم که درباره جذب جایگزین برای لوکادیا فکر نکردیم هنوز هم بازگشت او مشخص نیست. باید دید چه اتفاقی می‌افتد و چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد. نمی‌دانم و فعلاً هم نمی‌توانم درباره این موضوع اظهار نظر کنم.

*خبر آمدن مغانلو واقعی نیست

گل‌محمدی در مورد مباحث مطرح شده نسبت به احتمال حضور شهریار مغانلو در پرسپولیس گفت: هر وقت به نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم برخی شایعات پیش می‌آید و اسامی مطرح می‌شود که این موضوع واقعی نیست. درست نیست بخواهیم از الان درباره بازیکن یا مهاجم دیگری حرف بزنیم. این کار خیلی غیر حرفه‌ای است. و اگر قرار باشد با بازیکنی صحبت کنیم در زمان خودش و پس از شروع نقل و انتقالات این کار را انجام می‌دهیم.

*آل کثیر برای آمدن به تیم به ۲ ماه دیگر زمان نیاز دارد

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه عیسی آل‌کثیر بازیکن آزاد است و می‌توانستند خیلی زودتر قراردادش را ثبت کنند تا به تیم کمک کند و اینکه آیا این بازیکن می‌تواند جایگزین خوبی برای لوکادیا و دیاباته باشد، اظهار داشت: عیسی هنوز دوره نقاهت و آمادگی بازی کردن را پشت‌سر نگذاشته است. ۶ ماه از عمل جراحی او بیشتر نگذشته و اگر بخواهد وارد تیم شود دست کم به دو ماه دیگر زمان نیاز دارد. باید بازی تدارکاتی انجام داده و در تمرینات پرفشار شرکت کند. هنوز این مراحل را نگذارنده است. هر چند در روزهای آینده با او جلسه داریم. خیلی وقت است خواسته قرارداد بستن با او را مطرح کرده‌ام و فقط توافقات بین دو طرف مانده است. خودش خیلی دوست دارد در پرسپولیس بماند و قصدش هم ماندن است. قطعاً باشگاه هم در این مورد وارد مذاکره خواهد شد.

*غیبت تماشاگران ضربه بزرگی برای فوتبال ما و آینده‌اش است

وی در مورد اینکه دربی بدون تماشاگر حس و حال همیشگی‌اش را نداشت، گفت: قطعاً غیبت تماشاگران ضربه بزرگی برای فوتبال ما و آینده‌اش است. نمی‌دانم تا چه زمانی این موضوع ادامه دارد و چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند. حتی قبل از دربی اعلام شد بازی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود همه ما نسبت به این مسئله خوشحال بودیم و دل ما برای طرفداران واقعاً تنگ شده است. کاش این بازی خوب امروز را در حضور تماشاگران برگزار می‌کردیم.

*فوتبال بدون هوادار لطف و مزه ای ندارد

سرمربی پرسپولیس افزود: به هر صورت تصمیماتی است که نه فدراسیون می‌تواند بگیرد و نه سازمان لیگ، برخی تصمیمات از بالا گرفته می‌شود و ما نسبت به آنها بی‌خبر هستیم. نمی‌دانم واقعاً چه زمانی درهای ورزشگاه به روی هواداران باز می‌شود. فوتبال برای آنها است و بدون طرفداران هیچ لطف و مزه‌ای ندارد. امیدوارم تصمیماتی گرفته شود که تیم‌ها بتوانند از حضور هواداران خود در بحث درآمدزایی، اسپانسرینگ و حمایت کردن استفاده کنند.

گل‌محمدی در پایان تصریح کرد: باید در ورزشگاه شور و حال وجود داشته باشد. همه جای دنیا با وجود اینکه کرونا هنوز تمام نشده درهای ورزشگاه‌ها باز است اما هنوز در ایران تصمیماتی در این خصوص گرفته نشده و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 1
    تیم پرسپولیس دفاع ندارد. خل محمدی باید برود.
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    گل پرسپولیس اصلا خطا نبود داور ناشی اسیر صروصدای گل‌محمدی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس