کد خبر 1447896
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
ساق پا

یک متخصص ارتوپد گفت: تاندونیت آشیل زمانی رخ می‌دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب ‌شده و باعث ایجاد درد می‌شود.

به گزارش مشرق، بابک صابری اظهار کرد: تاندونیت آشیل زمانی رخ می‌دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب ‌شده و باعث ایجاد درد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این آسیب رایج مربوط به ورزش است، عنوان کرد: اغلب این عارضه به دلیل استفاده بیش از حد و یا کشیدگی در تاندون رخ می‌دهد.

صابری ادامه داد: در پارگی تاندون آشیل، تاندونی که استخوان پاشنه‌ پا را به ماهیچه‌ ساق پا وصل می‌کند، پاره شده و فیبرها جدا می‌شوند که این عارضه بیشتر در افراد بین ۳۰ تا ۵۰ ساله رخ می‌دهد و معمولاً به دلیل فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود.

این متخصص ارتوپد بیان کرد: اگر در حین راه رفتن و یا انجام حرکات ورزشی دچار درد، اسپاسم و گرفتگی ساق پا و تاندون پشت پای خود می‌شوید به احتمال زیاد دچار پارگی، التهاب و یا کشیدگی تاندون آشیل شده‌اید.

وی با اشاره به این‌که تاندون آشیل بزرگترین و قویترین تاندون در بدن انسان است، افزود: تاندون‌ها طناب‌های طولانی و سخت از بافت‌هایی هستند که ماهیچه را به استخوان وصل می‌کنند.

صابری تصریح کرد: تاندون آشیل در پشت پاشنه پا قرار دارد و استخوان پاشنه را به ماهیچه‌ ساق پا متصل کرده و به شخص کمک می‌کند تا راه برود، بدود و بپرد.

این متخصص ارتوپد با اشاره به این‌که تاندونیت آشیل به دلیل کشیدگی زیاد بر روی پاها ایجاد می‌شود و یک آسیب رایج ورزشی است، بیان کرد: ازجمله عواملی که می‌توانند منجر به تاندونیت شوند می‌توان به فشار خیلی سریع و فوری بدن به سمت جلو، افزایش ناگهانی فعالیت، ورزش‌هایی که سریع شروع و متوقف می‌شوند، کفش تنگ و نامناسب، آسیب به تاندون آشیل، دویدن یا ورزش کردن روی سطح ناهموار، دویدن در سر بالایی، عضلات سفت ساق پا و ... اشاره کرد.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CN ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من چند ماهیه مچ پاهام دردناک شده، طوریکه دیگه نمیتونم روی فرش نماز بخونم و مجبورم از میز و صندلی استفاده کنم، به دو پزشک در کانادا و چین مراجعه کردم یکیشون بعد از رادیولوژی و سونوگرافی گفت فقط التهابه، مراعات کن، در چین هم بهم گفتند زیاد پیاده روی کردی و فشار بیش از حد باعث شده اما پس از ۶ ماه مراعات کردن هنوز کمی مچ پاهام درد می‌کنه. دلیل قانع کننده هم پیدا نکردم. حتی مدتی در آب ۴۵ درجه با داروهای گیاهی ماساژ دادم، کمی اثر داشت اما درمان نشد.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      منم همینطور البته از وقتی کرونا شروع شد مچ پام درد می‌کند چیزی که خودم متوجه شدم مربوط به ریفلاکس معده هست ، معده و گوارشتون رو چک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس