کد خبر 1447914
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
تبریک پوتین به رئیس جمهور منتخب برزیل

رئیس جمهور منتخب برزیل اعلام کرد با ولادیمیر پوتین گفتگو کرده و در این گفتگو رئیس جمهور روسیه، رسیدن او به این سمت را تبریک گفته و برایش آرزوی موفقیت کرده است.

به گزارش مشرق، «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور منتخب برزیل امروز سه‌شنبه گفت، با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی کرده است و متذکر شد که پوتین در این گفتگوی تلفنی برای او، دولتی خوب را آرزو و اظهار امیدواری کرده که روابط بین دو کشور تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، لولا داسیلوا که قرار است در تاریخ اول ژانویه جانشین «ژایر بولسونارو»، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری برزیل شود در پستی که در توئیتر منتشر کرد نوشت: «برزیل بازگشته و به دنبال گفتگو با همه و متعهد به جستجوی یک دنیای بدون گرسنگی و در صلح است.»

رئیس جمهور روسیه اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد هم با لولا داسیلوا و هم با بولسوناروی راست افراطی که در ماه فوریه کمی قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، سفری رسمی به مسکو داشت «روابطی خوب» دارد.

رئیس جمهور منتخب برزیل اعلام کرده قصد دارد در همان اوایل دوره ریاست جمهوری خود به آمریکا و چین سفر کند. او از زمان پیروز شدنش در انتخابات ماه اکتبر برزیل بر «بازگشت» این کشور به صحنه جهانی تاکید کرده است.

لولا داسیلوای چپگرا در توئیتی نوشت: «پوتین پیروزی انتخاباتی من را تبریک گفته و برایم آرزوی داشتن دولتی خوب و تقویت روابط بین کشورهای ما را کرد.»

برزیل و روسیه هر دو عضو ائتلافی از اقتصادهای نوظهور جهان موسوم به بلوک «بریکس» که علاوه بر این دو، چین، هند و آفریقای جنوبی را نیز شامل می‌شود هستند.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ جداگانه‌ای اعلام کرد، هر دو مقام اظهار اطمینان کردند که «شراکت راهبردی» دو کشور با موفقیت از جمله در چارچوب بلوک بریکس توسعه یابد.

لولا داسیلوا در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ همزمان با ریاست جمهوری پوتین در روسیه، رئیس جمهور برزیل بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس