کد خبر 1448054
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کتاب جدید فاش کرد؛ ترامپ هنگام خروج از کاخ سفید، یادداشتی بسیار خوشایند برای بایدن نوشت

بر اساس کتابی جدید، ترامپ طبق سنت انتقال قدرت در آمریکا برای جو بایدن جانشین خود یادداشتی نوشت که بسیار خوشایند بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس کتابی جدید، در حالی که ترامپ آخرین روزهای حضورش در اتاق بیضی کاخ سفید را به ادعا درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور گذراند و به مراسم تحلیف جانشین خود نرفت، یادداشتی خوشایند برای جو بایدن به جا گذاشت.

این کتاب تحت عنوان «مبارزۀ زندگی او» به نوشته کریس ویپل بر ریاست‌جمهوری جو بایدن تمرکز دارد و جزئیات جدیدی را درباره عملکرد دولت آمریکا فاش می‌کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، در بخشی از این کتاب که به دست رسانه‌ها رسیده، ترامپ با پیروی از سنت ریاست‌جمهوری که اسلافش هم قبل از ترک کاخ سفید انجام داده بودند، نامه‌ای برای جو بایدن نوشت که وی به آن اینگونه واکنش نشان داد: بسیار خوشایند و سخاوتمندانه بود.

این نامه که بایدن از افشای محتوای آن خودداری کرده، باعث شگفتی شد زیرا ترامپ تقریباً همه جنبه‌های نمادین انتقال قدرت را نایده گرفته بود. بایدن بعد از به قدرت رسیدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ به خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور (ترامپ) نامه‌ای بسیار سخاوتمندانه نوشت. از آنجا که خصوصی بود، تا زمانی که با او حرف نزنم، درباره آن صحبت نخواهم کرد، اما سخاوتمندانه بود.

در این کتاب همچنین افشا شده که بایدن از کامالا هریس معاونش آزرده شده و او را «کار ناتمام» خوانده بود. این کتاب همچنین نشان می‌دهد که مقام‌های ارشد دولت بایدن یکدیگر را در خصوص خروج بی‌نظم نیروهای آمریکایی از افغانستان مقصر می‌دانند و سرزنش می‌کنند. به نوشته این کتاب، بایدن از افرادی که به او در این خصوص اطلاعات می‌دادند، ناامید شده بود.

رابین پترسون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به مطالب مطرح شده در این کتاب به پولیتیکو گفت نمی‌خواهند درباره جزئیات این ادعاها درگیر تایید یا تکذیب شوند. وی افزود: نویسنده به ما فرصت تایید محتوای این کتاب را نداد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس