اتصال نخبگان و خبرگان با مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد

عضو شورای راهبردی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس از برقراری ساز و کاری برای اتصال نخبگان و خبرگان با مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد فرهادی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان به میزبانی دانشگاه مرکز استان بیان کرد: این اندیشکده‌ها در واقع تلاش دارد تا ساز و کاری را برای به‌کارگیری ظرفیت نخبگانی کشور مهیا سازد.

وی با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دارای ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی است که از جمله آنها می‌توان به تأثیر افکار و نظرات نخبگان در قانون گذاری و مؤثر بودن آنها اشاره کرد، افزود: از طریق این اندیشکده‌ها اتصال نخبگان و خبرگان با مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد.

عضو شورای راهبردی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کارگروه‌ها و کمیته‌هایی دارد که هر موضوع را به صورت خاص بررسی می‌کنند تا منتج به قانون شود، ابراز کرد: بسیار اهمیت دارد که نخبگان استان سمنان نیز در اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فعال باشند و نظرات خود را بیان کنند.

فرهادی گفت: برای اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دو ساختار تعریف شده که نخست شورای معین شامل رؤسای دانشگاه‌های کشور و دوم شورای علمی است که در آن خبرگان اجرایی دخیل هستند.

وی با بیان اینکه ۳۱ اندیشکده قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور برنامه‌ریزی شده است، ابراز کرد: تا پایان سال پیش بینی ما راه اندازی نیمی از این اندیشکده‌ها یعنی ۱۶ باب در استان‌های کشور خواهد بود و راه اندازی مابقی اندیشکده‌ها در سال آتی دنبال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کلانتری IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    نجومی بگیران بیسواد مجلس که حرف های نخبگان را نمی‌فهمند.
    • OM ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 0
      اشکال ندارد نخبگان هم حرف های بی سوادان مجلس را نمی فهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس