کد خبر 1448253
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
بوی تعفن نژاد پرستی در فرانسه و سکوت دولت مکرون

فرانسوی‌ها بعد از شکست در جام جهانی با حملات توهین آمیز به ۲ سیاه پوست تیم ملی چالش بزرگی درجهان فوتبال بوجود آوردند.

به گزارش مشرق، الشرق الاوسط در مورد شرایط فعلی فرانسه بعد از شکست در برابر آرژانتین نوشته است: بوی تعفن نژاد پرستی در فرانسه به مشام می رسد و بازیکنان سیاه پوستی که پنالتی را خراب کردند مورد توهین های نژاد پرستانه قرار گرفتند.

اورلین شوامنی و کینگزلی کومان که در ضربات پنالتی نتوانستند توپ را به گل تبدیل کنند با زشت ترین عبارات نژاد پرستی در فرانسه روبرو شدند و در عین حال دولت فرانسه در قبال این اتفاق سکوت کرد.

از سوی دیگر باشگاه بایرن مونیخ آلمان در اطلاعیه حمایت کامل خود را از بازیکن تیمش یعنی کینگزلی کومان اعلام کرد و برخی احزاب در فرانسه حمایت خود را از این دو بازیکن اعلام کردند اما مکرون که در دوحه حضور داشت هنوز در اینباره اظهار نظر نکرده است.

حزب سوسیالیست و حززب تندروی فرانسه نیز حمایت خود را از این دو بازیکن اعلام کردند و باز هم دولت در این مورد سکوت کرد.

اگر چه این دو بازیکن یکی در سال 1996 در پاریس و دیگری هم در شمال پاریس از خانواده ای مهاجر به دنیا آمده اند اما هنوز درگیر فشار های صفحات مجازی در فرانسه هستند و مجبور به تحمل توهین های نژاد پرستانه !

در روز های اخیر حرکت مکرون در مورد امباپه و نوازش موهای او و نوع در آغوش گرفتنش نیز مورد انتقاد بود و برخی این حرکت را نژاد پرستانه تلقی کردند و رفتار مکرون را نوعی اظهار قدرت نسبت به یک سیاهپوست دانستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    آقا این فرانوسوی ها اصلاً آداب معاشرت بلد نیستند به خدا. پیشنهاد می کنم که مسئولان فرزندانشون رو نفرستند فرانسه و بجاش بفرستن آمریکا یا کانادا چون اولاً با کلاس تره و ثانیاً بعداً که مسئولان حسابی از بیت المال بهره مند شدند برای دوران بازنشستگی یک رزرواسیون ویژه به واسطه فرزندانشون در اون کشورها انجام گرفته و مشکل پشگلی از این بابت بوجود نمیاد ثالثاً زبونشون خیلی سخته. علی برکت الله
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    عجب! نژادپرستی بوی تعفن داره؟! پس خدا رو شکر که ما اصلا نداریم چنین باور متعفنی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس