کد خبر 1448453
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
رئیس جمهور اوکراین به لهستان رفت

رئیس جمهور اوکراین که به آمریکا سفر کرده بود، پنجشنبه شب در مسیر بازگشت ضمن توقفی کوتاه در فرودگاه شهر ژشوف لهستان، با همتای لهستانی خود ملاقات و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، دفتر ولودیمیر زلینسکی در بیانیه‌ای هدف از این ملاقات را بررسی برنامه‌های راهبردی دو کشور عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: زلسنکی در دیدار با آندژی دودا ضمن بررسی تحولات یک سال گذشته، درباره برنامه‌های راهبردی آتی دو کشور، روابط دوجانبه و تعاملات بین المللی در سال آینده میلادی تبادل نظر کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین درباره کمک‌های انسانی به پناهجویان اوکراینی در خاک لهستان گفت وگو کردند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که چهارشنبه شب به اوکراین سفر کرده بود پس از ورود به این کشور در پیامی در تلگرام خود نوشت: من امروز در واشنگتن هستم تا از مردم آمریکا، رئیس جمهور و کنگره برای حمایت بسیار مورد نیاز اوکراین تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: برای ادامه همکاری و نزدیک‌تر کردن پیروزی‌مان، یک سری مذاکرات برای تقویت انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های دفاعی اوکراین برگزار خواهم کرد.

زلنسکی با بیان اینکه اوکراین امیدوار است در سال آینده میلادی تمامی اراضی خود را بازپس گیرد، خاطر نشان کرد که به ویژه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد همکاری دوجانبه میان اوکراین و ایالات متحده گفت وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین به آمریکا سفر کرده بود، در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: جنگ خاتمه نیافته است. بایدن نیز ادعا کرد: به دنبال صلحی عادلانه برای اوکراین هستم.

بایدن خطاب به رئیس جمهور اوکراین افزود: برای من افتخار است که در کنار شما باشم. مردم اوکراین همچنان الهام بخش جهان هستند. شما مرد سال در آمریکا هستید.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: مردم آمریکا، چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان، در کنار اوکراینی‌ها ایستاده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 1
    خدا نگهدارش و درپناه امام زمان باشه بحق باب الهوائج حاجت برابرده بخیر بشه وبه یزید پوتین پیروز بشه الهی امین
    • ضد زلنسکی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      اول خودت و زلنسکی یهودی لعنت ابدی حق التعالی کنه آخه حضرت عباس بزنه کمر خودت و جد وآبادت و با آن دلقک دوران که البته این دفعه از طرف بایدن مورد تعمیرات کلی قرار گرفت و صاحب الزمان اول بزنه به کمر خودت و آن لقمه حرامی که خوردی الهی آمین
    • شیخ IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      خاک تو سرت کنن برا یه یهودی دعا می کنی
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    روسیه باید گروههای داوطلب آمون را باید اجازه دهد خارج از چهارچوب ارتش روسیه و زیر نظر پوتین شکل بگیرند این افراد و گروهها کارائی شان بیشتر از ارتش است خصوصا در جنگ با چریکها اوکراینی گروههای همچون مدافعین وطن و از این قبیل اسامی به مقامات هم برسانید این کار را اردوغان انجام داده است و در لیبی توانسته قدرت را در زمین از دست گروههای ژنرال حفتر تحت حمایت روسیه خارج کند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    مرگ بر متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس