کد خبر 1448790
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

مقاصد گردشگری خارجی در ایام نوروز

شاید از خود بپرسید که بهترین جا برای مسافرت خارجی آن هم در ایام نوروز کجاست؟ در این مقاله به شما می‌گوییم که کدام شهرهای خارجی برای تعطیلات نوروز مقصد خوبی‌اند تا برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. این مقاصد هم از نظر بودجه و هم از نظر آب و هوا گزینه خوبی برای چند روز استراحت و لذت بردن از روزهای نوروز است.

تفلیس

یکی از بهترین مقاصد گردشگری خارجی در ایام نوروز تفلیس است که هم برای تفریح مناسب است و هم برای استراحت. این شهر آرام که در کشور گرجستان قرار گرفته مقصدی مقرون به صرفه است و جاهای دیدنی بسیاری دارد. در سفر به تفلیس می‌توانید از قلعه ناریکالا، بافت قدیم شهر، کلیسای جامع، مجسمه مادر، پل صلح و باغ گیاهشناسی بازدید کنید و در آنجا عکس‌های قشنگی به ثبت برسانید. همچنین در این ایام تفلیس آب و هوای خنکی دارد و گرمای هوا آزارتان نمی‌دهد. در سفر به این شهر فراموش نکنید که حتما سری هم به بازار سنتی تفلیس بزنید و از خرید سوغات ویژه گرجستان شیرینی محلی و زیورآلات غافل نشوید.

دبی

از دیگر مقاصد گردشگری خارجی در نوروز می‌توان به دبی اشاره کرد که برای خوشگذرانی و خرید گزینه خوبی به شمار می‌آید. دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای منطقه است که با داشتن برج‌های بلند، سواحل ماسه‌ای، کلاب‌های شبانه و مراکز خرید باشکوه حسابی شما را سرگرم می‌کند. بنابراین اگر بخواهید با خرید بلیط هواپیما آنلاین برای خرید یا تفریح به دبی بروید تعطیلات نوروز یک مقصد سرگرم کننده است. آب و هوای دبی در این ایام نیز معتدل است و گرمای هوا شما را اذیت نمی‌کند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این شهر زیبا سفر کردید فراموش نکنید که حتما سری به دهکده جهانی دبی، ساحل جمیرا، خیابان السیف، مارینا مال و مرکز خرید مرکاتو بزنید و از گشت و گذار در آنجا لذت ببرید.

استانبول

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که هم به دلیل نزدیک بودن به ایران و هم شباهت فرهنگی طرفدار زیادی دارد. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به مسجد ایاصوفیا اشاره کرد که در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته است. این مسجد در زمان امپراطوری روم شرقی کلیسا بود؛ اما توسط حکومت عثمانی به مسجدی باشکوه تبدیل شد. همچنین مسجد سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، قصد توپ کاپی، جزایر پرنس، کلیسای چورا و خیابان استقلال از جمله دیگر دیدنی های استانبول است که در فصل بهار بسیار جذابیت دارند. بد نیست در سفر به استانبول حتما کشتی‌های تفریحی را نیز تجربه کنید و سوار برآن‌ها بر روی تنگه بسفر تفریح کرده و از موسیقی زنده لذت ببرید.

آنتالیا

یکی دیگر از شهرهایی که برای نوروز می‌توان به آن سفر کرد آنتالیا است که با داشتن جاذبه‌های مختلف حسابی پرطرفدار است. این شهر زیبا چندین ساحل مختص شنا و تفریحات آبی دارد که در نیمه اول سال جان می‌دهد برای خوشگذرانی. همچنین با داشتن طبیعت بکر در حوالی آنتالیا می‌توانید به طبیعت‌گردی بروید و از لحظاتتان لذت ببرید. از محبوب‌ترین دیدنی‌های آنتالیا می‌توان به غار کارائین، ساحل کنیالتی، آکواریوم آنتالیا و بندر قدیمی اشاره کرد که حسابی شما را سرگرم می‌کنند. همچنین به یاد داشته باشید که این شهر مراکز خرید لوکس دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به پاساژ لاورا، مرکز خرید شیمال، پاساژ مارک و مرکز خرید تراسیتی اشاره کرد که جدیدترین اجناس را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

پاریس

اگر شرایط اخذ ویزا و سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید چه گزینه‌ای بهتر از کشور فرانسه و شهر پاریس! این شهر رویایی پر دیدنی‌های باشکوه و باغ‌های سرسبزی است که شاید تصورش را هم نکنید. از قدم زدن در حوالی برح ایفل گرفته تا قهوه میل کردن در یکی از کافه‌های دنج شهر. چه بخواهید به موزه لوور بروید و اشیا تاریخی را ببینید و چه بخواهید در خیابان شانزه لیزه قدم بزنید و از مراکز خرید لوکس دیدن کنید. شهر پاریس برای افراد با هر نوع سلیقه جای دیدنی و سرگرم کننده دارد. از دیگر جاذبه های توریستی فرانسه می‌توان به کلیسای سکره کور، قلعه‌های دره لوار، دهکده‌های آلزاس، شهر باستانی کارکاسون و میدان کونکور اشاره کرد که همگی روایت‌گر فرهنگ و تاریخ فرانسه‌اند. شهر پاریس شهری همیشه بیدار است و با جنب و جوش خود همواره برای شما جایی تماشایی و دیدنی است؛ پس سفر به آن را از دست ندهید.

مقاصد گردشگری خارجی در ایام نوروز

سریلانکا

از دیگر محبوب‌ترین مقاصد خارجی نوروز در میانن ایرانیان می‌توان به سریلانکا اشاره کرد که معماری آن هیچ چیز از شکوه و تمدن کم ندارد.معابد وسیع و عبادتگاه‌های عجیب سریلانکا گویی که شما را به سرزمین عجایب می‌برد و مات و مبهوت جذابیتشان می‌شوید. در آنجا می‌توان کنده‌کاری‌ها و نقاشی مذهبی زیبایی را دید که از افسانه‌ها الهام گرفته‌اند و هرکدام داستانی حیرت انگیز را برایتان روایت می‌کنند. وجود طبیعت بکر و مزارع کشاورزی نیز تلفیقی از زیبایی در سریلانکا است که هوش از سرتان می‌برد. به نحوی که دوست دارید ساعت‌ها به تماشای آن‌ها بنشینید. بازارهای سنتی رنگارنگ و سواحل بکر ماسه‌ای از دیگر جذابیت‌های این کشور است که حسابی شما را سرگرم می‌کند. لذا اگر به دنبال جایی برای کسب آرامش و لذت هستید سفر به سریلانکا در ایام نوروز را فراموش نکنید.

تایلند

چه جایی بهتر از تایلند برای دیدن شکوفه‌های بهاری؟! یکی از مقاصد خارجی نوروز که جان می‌دهد برای ریلکس کردن تایلند نام دارد. این کشور که به داشتن سواحل مهیج معروف است جان می‌دهد برای تفریح. چه بخواهید به کلاب شبانه بروید و چه در بازارهای سنتی و رنگارنگ قدم بزنید تایلند جایی سرگرم کننده برای این کار است. در این کشور می‌توانید به دیدن معبد پرا سینگ بروید و یا در ساحل میمون به تفریحات دریایی بپردازید. همچنین پارک ملی کائو یای که در میراث ثبت جهانی یونسکو به ثبت رسیده است از جمله اصلی‌ترین جاهایی است که گردشگران از آن دیدن می‌کنند. از دیگر دیدنی های تایلند می‌توان به معبد آرون، موزه هنر در بهشت، آکواریوم پاتایا، ساحل کاتا و بازار مواد غذایی اور تور کور اشاره کرد که برایتان جدید و تماشایی است. بد نیست بدانید که تایلند در فصل بهار آب و هوای خوبی دارد و گاهی بارش باران نیز در آن‌جا اتفاق می‌افتد؛ لذا لباس مناسب و چتر همراه داشته باشید.

مقاصد گردشگری خارجی در ایام نوروز

کلام آخر

مقاصد خارجی نوروز بسته به سلیقه و بودجه شما می‌تواند متغیر باشد. لذا بسته تمام این موارد حق انتخاب دارید. اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که با نصب اپلیکیشن سفرمارکت از آخرین قیمت بلیط، هتل و تورهای خارجی ما مطلع شوید. همچنین می‌توانید از تخفیفات و جشنواره‌های ما نیز مطلع شده و تجربه خوبی را رقم بزنید. فراموش نکنید که در صورت داشتن هر نوع پرسش تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس