کد خبر 1448892
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
وزیر کشور: دچار بحران جمعیتی هستیم/ نسبت به مصوبات جمعیتی بی‌توجه بوده‌ایم

وزیر کشور گفت: از تحلیل‌های جمعیتی بر می‌آید که امروز دچار بحران جمعیتی هستیم. این موضوع ناشی از این است که مرکزی به عنوان متولی این بحث در گذشته وجود نداشته تا به موقع هشدارهای لازم را بدهد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: ثبت احوال از نظر سن یک سازمان قدیمی است ولی از نظر کارکرد سازمان به روزی است. ثبت احوال امروز با سن کمی بیشتر از ۱۰۰ ساله خود با تحولات روز هماهنگ است و به همین خاطر باید از سیاست سازمان و همه کارمندان آن تقدیر کنیم.

وی افزود: یک رکم مهم آمایش جمعیت است، موضوعی که اطلاعات آن در سازمان ثبت احوال شکل می‌گیرد. برای هر برنامه توسعه‌ای که داشته باشیم به سازمان ثبت احوال نیاز اساسی داریم. به عنوان مثال از تحلیل‌های جمعیتی بر می‌آید که امروز دچار بحران جمعیتی هستیم. این موضوع ناشی از این است که مرکزی به عنوان متولی این بحث در گذشته وجود نداشته تا به موقع هشدارهای لازم را بدهد.

وزیر کشور: دچار بحران جمعیتی هستیم

وزیر کشور گفت: مثلا رشد جمعیت براساس مصوبه‌ای در گذشته مقرر شد به ۲.۵ برابر برسد که ما از آن گذر کردیم و نسبت به آن بی‌توجه ماندیم.امروز مسدله جمعیت باید دائم پایش شود و مدام تذکرات لازم به دستگاه‌های مسئول داده شود.

وی تاکید کرد: در بحث مهاجرت‌ها، برای مثال مهاجرت از روستا به شهرها، تحلیل‌های سازمان می‌تواند منجر به تصمیمات مهم و اساسی شود. باید اطلاعات و آدرس‌های افراد در سامانه‌ها جمع‌آوری شود که این اتفاق افتاده اما اطلاعات و آدرس‌های حقوقی هم باید توسط ثبت احوال جمع‌آوری شود.

وزیر کشور: دچار بحران جمعیتی هستیم

وحیدی گفت: در موضوع قانون جوانی جمعیت نیازمند نرخ باروری در شهرستان‌ها بودیم که خوشبختانه ثبت احوال در فاصله کوتاهی این اطلاعات را جمع‌آوری کرد. صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور هم علاوه بر این‌که خدمت و سرویس‌ها را آنها به عنوان ایرانی ارائه دهیم باعث می‌شود که ثبت احوال با ایرانیان خارج از کشور ارتباط داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: افراد مشکوک التابعیت در برخی شهرها حضور داشتند که بلاتکلیف بودند اما با کارت شناسه کارهای عمومی آنها انجام خواهد شد. در حوزه اتباع نیز ثبت احوال مسئولیت‌هایی را دارد که امیدواریم به خوبی آنها را اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    17 7
    بحران جمعیتی در کار نیست. بلکه جمعیت زیاد است. افزایش نسل دلال و اغتشاشگر نیاز نیست.
  • aa12345678 IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    26 1
    با این گرونی و حقوق پنج میلیونی می خواهی جمعیت زیاد شود .
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    23 1
    برای زنده ها چکار کردید که دنبال افزایش جمعیت هستید
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    25 3
    توی همین جمعیت موجودم موندین.نمیخواد نگران رشدجمعیت باشین
  • شمس اله IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    آقای وزیر کدام جمعیت بچه سوم برج ۳ به دنیا آمده دریغ از خودرو قرعه کشی یا وام فرزند آوری
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 2
    قرآن می گوید فرزندان خود را از ترس فقر نکشید ما روزی آن ها را می دهیم.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    یک اصل اساسی: توسعه اقتصادی آینده درکشورهایی خواهد بود که هم جمعیت بالا و هم وسعت بیشتری داشته باشند- مانند چین و هند و برزیل و آفریقای جنوبی
  • میهمان IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    چه بحرانی نداریم؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    نفست از جای گرم در میاد!،جمعیت کم نداریم!،این همه مهاجر در دنیا وجود داره!،وارد کنید!،چند میلیون افغانی داریم،چند میلیون از دیگر کشورها وارد کنید!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس