کد خبر 1449130
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان/ انتخاب یحیی برای خط حمله مشخص شد

تیم فوتبال پرسپولیس پس از دربی مقابل استقلال یک دربی دیگر فردا در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان خواهد داشت.

به گزارش مشرق، در یکی از دیدارهای حساس هفته سیزدهم لیگ برتر امروز از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر میزبان پیکان خواهد بود. پرسپولیس بعد از سه برد متوالی در دربی مقابل استقلال متوقف شد ولی همچنان با ۲۵ امتیاز صدرنشین لیگ است اما شاگردان گل محمدی درصورتیکه در این دیدار پیروز نشوند ممکن است صدر جدول را تقدیم گل گهرسیرجان کنند. پیکان هم بعد از ۴ مساوی پیاپی مقابل تراکتور شکست خانگی را تجربه کرد تا با ۱۲ امتیاز روی پله دوازدهم لیگ بایستد و کم کم به منطقه خطر و سقوط نزدیک شود.

تیم فوتبال پیکان در تقابل‌های قبلی خود با سرخ‌پوشان تاکنون ۵ بار مغلوب شده و نتوانسته این تیم را شکست بدهد. قبل از شروع دوباره لیگ بعد از جام‌جهانی دو تیم در یک دیدار دوستانه در مقابل هم قرار گرفتند که باز هم این شاگردان گل‌محمدی بودند که توانستند با تک گل شیخ دیاباته پیکان مغلوب کند.

شاگردان حسینی یک آمار منفی هم در این فصل به نام خودشان ثبت کرده‌اند. این تیم تاکنون در ۹ هفته اخیر لیگ برتر هیچ گاه برنده نبوده است و ۶ مساوی و ۳ باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

اتفاق ویژه

یکی از نکته‌های مهم این دیدار تقابل استاد و شاگرد خواهد بود. جایی که مجتبی حسینی سرمربی تیم پیکان چند فصل به عنوان دستیار گل‌محمدی در تیم‌های ذوب‌آهن، تراکتور و پرسپولیس حضور داشت و خیلی‌ها او را مغز متفکر سرمربی کنونی سرخ‌پوشان می‌نامیدند.

شرایط دو تیم و نیاز به موفقیت در این مسابقه باعث خواهد شد تا گل‌محمدی و حسینی یک دوئل ویژه را تجربه کنند. در عین حال تقابل نیروهای جوان پیکان با بازیکنان باتجربه و سرشناس پرسپولیس هم نکته مهمی است که در کنار تقابل حسینی و گل‌محمدی می‌توان به آن توجه کرد.

چهره ویژه

شرزود تمیروف مهاجم فصل گذشته پرسپولیس را می‌تواند چهره ویژه این دیدار نام بگیرد. مهاجم ازبکستانی نیم‌فصل دوم سال گذشته به پرسپولیس پیوست و تنها موفق به زدن یک‌گل در دیدار برابر ذوب‌آهن اصفهان شد اما عملکرد وی به‌قدری ضعیف بود که با انتقاد شدید هواداران پرسپولیس روبرو شد و از ابتدای فصل در پیکان حضور دارد و زیر نظر مجتبی حسینی کار می‌کند.

تمیروف که یکی از مهاجمان اصلی پیکان در این فصل محسوب می‌شود، اما تاکنون نتوانسته گلی را برای این تیم به ثمر برساند. این مهاجم ازبکستانی برای دیدار با تیم سابق خود انگیزه بالایی خواهد داشت و می‌تواند با گلزنی در این دیدار طلسم گل نزدن‌های خود را بشکند. از این رو تمیروف بی تردید تمام تلاشش را برای گلزنی به پرسپولیس به کار خواهد گرفت تا به هواداران و به ویژه رسانه‌ای ها ثابت کند انتقادها علیه او درست نبوده است.

بیشتر بخوانید:

خرابکاری دسته جمعی در پرسپولیس با ۲ اشتباه باورنکردنی

مصدوم و محروم‌های دو تیم

تیم فوتبال پیکان در این دیدار به غیر از ساسان حسینی که یکی از مهره‌های ثابت پیکان در این فصل بوده و طی ۱۲ هفته گذشته لیگ برتر به میدان رفته، در دیدار مقابل تراکتور یک اخطار گرفت تا چهار کارته شود و به دلیل محرومیت بازی حساس برابر پرسپولیس را از دست بدهد. خودروسازان هیچ مصدومی ندارند.

در مقابل شیخ دیاباته مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مصدومیت تنها غایب سرخ‌پوشان در این دیدار خواهد بود.

ستاره احتمالی پرسپولیس

مهدی ترابی با درخشش در شهرآورد ۹۹ نشان داد که هروقت موتورش روشن شود می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. هافبک تکنیکی و ملی‌پوش پرسپولیس که در بازگشت از جام جهانی و در روزهایی که یکی از اهداف اخبار نقل و انتقالاتی و حضور در فوتبال اروپا طی روزهای گذشته مطرح شده بود، توانست در دربی با دو پاس گل به گئورگی گولسیانی نقش اساسی در کسب نتیجه تیمش در این بازی لقب گیرد.

با این دو پاس شماره ۹ سرخ ها موفق شد تعداد پاس گل‌های خود را به عدد ۲۴ برساند و بدین ترتیب با ثبت این آمار به نام خود در کنار جواد کاظمیان بازیکن قدیمی سرخ ها در رده سوم بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس قرار بگیرد.

ستاره احتمالی پیکان

سامان فلاح مدافع وسط جوان و توانمند تیم فوتبال پیکان یکی از محصولات آکادمی خودروسازان محسوب می‌شود و مدت زیادی است در لیگ برتر به میدان می‌رود. فلاح یکی از بازیکنانی بود که در نقل و انتقالات مشتریان زیادی داشت. کاپیتان ۲۱ ساله تیم امید به عنوان جوان‌ترین بازیکن دعوت شده به تیم ملی فوتبال، این شانس را داشت تا در این لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای جام جهانی قطر قرار بگیرد اما در نهایت، سرمربی ایران تصمیم به خط زدن نام او از فهرست گرفت.

حالا این بازیکن یکبار دیگر شانس درخشش در این دیدار را خواهد داشت تا نشان دهد به گفته کادر پیکان حذف این بازیکن از لیست نهایی اشتباه بوده است.

تیم داوری: مرتضی منصوریان، محمدرضا ابوالفضلی، محمد راهی، روح اله شریفی

ناظر: ابوطالب طاهریان

ترکیب احتمالی پیکان

فرهاد مجدکرمانشاهی، سامان فلاح، امیر شبانی، میلاد بدرقه، علی رمضانی، محمدحسین فلاح، غلامرضا ثابت‌ایمانی، مجتبی حق‌دوست، محمدمهدی لطفی، شرزود تمیروف و تیتو اوکلو.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه.

پیش‌بینی نتیجه پرسپولیس و پیکان

با توجه به شرایط پیکان که در ۹ هفته متوالی نتوانسته طعم پیروزی را بکشد و در مقابل پرسپولیسی که برای حفظ صدرنشینی نیاز به پیروزی در این دیدار را دارد، انتظار می‌رود این دیدار با اختلاف یک گل به سود سرخ‌پوشان به پایان برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس