پرسپولیس و پیکان

تیم فوتبال پرسپولیس این روزها بیشتر از هر زمان دیگری جایگاهش در خطر افتاده و برای دوباره چهره یک تیم مدعی را به خود بگیرد باید فکر اساسی به حال خود کند.

به گزارش مشرق، در دیدار ما قبل پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته، تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری خانگی در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان رفت. این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

این در حالی بود که دیدار یکی از تیم‌های مدعی یعنی گل‌گهر در این هفته به دلیل شرایط جوی اراک لغو شد و چه بسا اگر آن بازی برگزار می‌شد و شاگردان قلعه‌نویی می‌بردند الان وضعیت در صدر جدول به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و سرخپوشان جایگاهشان را از دست داده بودند.

حال با این شرایط جایگاه پرسپولیس در صدر جدول بیش از پیش به خطر افتاده و این تساوی برابر پیکان می‌تواند درس بزرگی به گل‌محمدی و شاگردانش بدهد و ضمن آنکه رقیب سنتی سرخپوشان نیز روز گذشته موفق شد با یک گل صنعت نفت آبادان را شکست دهد و هم اکنون هم امتیاز با پرسپولیس و با اختلاف گل کمتر در رده دوم قرار دارد.

این در حالی است که پرسپولیس قبل از شهرآورد و شروع مجدد لیگ بعد از جام جهانی، با شوک از دست دادن مهاجمانش مواجه شد. سرخپوشان در بازی دوستانه با سپاهان شیخ دیاباته را به دلیل کشیدگی عضله از دست دادند و سپس لوکادیا ایران را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد ماندگار امید عالیشاه در پرسپولیس

به همین دلیل یحیی گل‌محمدی با وجود داشتن مهدی عبدی و حامد پاکدل در فهرست تیمش سعی کرد تا بازی بدون مهاجم هدف را امتحان کند.

سرخپوشان در شهرآورد روی هنر سر زنی گئورگی گلوسیانی دو بار موفق به گلزنی شدند اما باز کردن حساب روی مدافعان برای گلزنی ریسک‌ را هم به همراه دارد. همانطور که در بازی با پیکان مشهود بود، دفاع پرسپولیس روی ضد حملات متزلزل بود و اگر درخشش علیرضا بیرانوند نبود پرسپولیس شکست در این بازی خانگی را هم در کارنامه این فصلش مقابل پیکان بحران زده می‌دید.

پرسپولیس دو مهاجم هدف دارد، اما یحیی گل‌محمدی ترجیح داده به جای بازی دادن به آنها از نفرات غیر متخصص در خط حمله استفاده کند.

مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس، در پایان فصل قبل قصد ترک سرخپوشان را داشت که اجازه خروج را به او ندادند و از طرفی حامد پاکدل هم با نظر مستقیم گل‌محمدی جذب شد. حتی در ابتدای فصل صحبت‌هایی مبنی بر جدایی وی مطرح شد اما این بازیکن با نظر گل‌محمدی ماندگار شد تا یک فصل دیگر هم در جمع سرخپوشان ماندگار شود.

پس این یحیی گل‌محمدی است که باید در قبال این دو بازیکن پاسخگو باشد. پاکدل و عبدی در دقایق کمی که این فصل و حتی در بازی دیروز مقابل پیکان بازی کردند، نشان دادند که از آمادگی به دور هستند و سرمربی پرسپولیس بهتر است در مورد وضعیت فنی این دو بازیکن پاسخگو باشد.

از طرفی چرا روی یک مهاجم پا به سن گذاشته همیشه مصدوم مثل دیاباته و یک مهاجمی که در اروپا تاریخ مصرفش تمام شده مثل لوکادیا حساب باز شد که حالا دست سرمربی پرسپولیس در پوست گردو بماند و تیمش را بدون مهاجم تخصصی به زمین بفرستد؟ و موضوع بعدی این است که باید هر چه زودتر فکری به حال این تیم کرد.

در حال حاضر در این فصل تیم‌هایی مانند گل‌گهر، سپاهان، استقلال و پرسپولیس رقابت فشرده‌ای در صدر جدول دارند و برای اینکه سرخپوشان در این کورس ناکام نمانند بهتر است زودتر گل‌محمدی در فهرست تیمش تجدید نظر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 1
    با اینکه پرسپولیسی هستم ولی به خدا بعد از بازی های جام جهانی دیگر نمی توانم فوتبال سخیف و چندش آور لیگ ایران رو دنبال کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس