روسیه: بر اساس پیش‌شرط‌های اوکراین مذاکره نمی‌کنیم

میخاییل گلاوزین معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو گزینه راه‌حل سیاسی برای حل درگیری‌های اوکراین را رد نمی‌کند اما بر اساس پیش‌شرط‌های کی‌یف مذاکره نمی‌کند.

به گزارش مشرق، گلاوزین بامداد دوشنبه گفت: ضعف تصمیم‌گیری و اقدامات رژیم فعلی کی‌یف که سیاستمدارانش به بی‌دقتی و ناتوانی در مذاکره و روس‌هراسی معروف هستند، آشکار است.

وی افزود: اگر چه روسیه گزینه مذاکره و راه‌حل سیاسی برای حل مناقشه را رد نمی‌کند اما ما قصد نداریم بر اساس پیش‌شرط‌هایی که مقام‌های کی‌یف مطرح می‌کنند، مذاکره کنیم.

این دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: حالا همه چیز فقط به آمادگی کی‌یف و اربابان غربی‌اش برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک بستگی دارد.

گلاوزین با اشاره به «ابتکار صلح» ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: پیشنهاد رهبر اوکراین برای گرفتن ژست حسن نیت و عقب‌نشینی نیروهای روسی از قلمرو اوکراین در کریسمس، بیهوده است.

هفته گذشته رسانه های آمریکایی از طرح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی برای صلح خبر داده بودند که قرار است اواخر فوریه ارائه و در سالگرد شروع جنگ اوکراین رونمایی شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین جمعه درباره طرح صلح رئیس‌جمهوری اوکراین برای پایان دادن به جنگ اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما از چنین طرحی بی اطلاع هستیم. ولودیمیر زلنسکی صحبت از یک سری اقدامات کرده که طرح صلح هم یکی از آنهاست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 2
    وقتی جنگ روسیه علیه اوکراین شروع شد و زلنسکی در پاسخ رهبران غرب برای خروج از اوکراین و تشکیل دولت در تبعید، اعلام کرد: "وسیله‌ای برای فرار نمی‌خواهد بلکه به سلاح برای مقاومت نیاز دارد"، صداهایی از سراسر جهان به گوش رسید که او را به تمسخر "دلقک" خطاب کردند و گفتند که اوکراین طی فقط ۳ روز سقوط خواهد کرد. اما ۱۰ ماه مقاومت مردم اوکراین و بازپس‌گیری بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغال‌شده ثابت کرد زلنسکی تا چه حد در ایجاد اتحاد بین مردم و بالا بردنِ روحیه رزمندگانش نقش داشته. حالا دلقک‌هایی که او را مسخره می‌کردند، بهت‌زده زبان در کام کشیده‌اند و لیسندگانِ پوتین و کرملین هر کُنش او را با نگرانی نظاره می‌کنند. چند روز گذشته به تماشای سریال "خادم ملت" که زلنسکی آن را نوشته و نقش اولش را بازی کرده نشستم. او در این سریال به شکلی عالی به تمامی نقاط ضعف اوکراین- فساد، فقر، فقر فرهنگی، ناآگاهی و بی‌تفاوتی مردم، اولیگارشی- پرداخته و برای هر کدام راه حلی ارائه می‌دهد؛ مسائلی که در تقریبا همه‌ی کشورهای تحت‌سلطه و استبدادزده مشترک‌اند. او هشدار می‌دهد که حتی در پروسه‌ی آزادی و دموکراسی، عاشقان قدرت چگونه از تفاوت‌های فرهنگی و زبانی ملت‌ها برای ایجاد اختلاف و تفرقه استفاده می‌کنند تا انقلابی به وقوع نپیوندد یا در نهایت اخته شود، تا الیگارش‌ها و وابستگان قدرت همچنان در خفا بدزدند و بچاپند. ‏با دیدن سریال، متوجه شدم زلنسکی به حق یک نابغه است و دغدغه‌اش، چه زمان هنرپیشگی و چه در کسوت رئیس‌جمهور، کشور و مردمش هستند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم پیر و جوان تر روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    خوب ایران در رادیو و تلویزیون اعلام می دارد ما به حزب الله و حماس داریم موشک بالستیک می دهیم تا اسرائیل وامریکا را ابکش نماید اما در مورد اوکراین مرتب داریم تکذیب می نمائیم فکر نمی کنید همینهایی که مخالف ارسال موشک علیه اوکراین همان اسرائیل دوم هستند بزودی جلوی ارسال سلاح به حزب الله را هم می گیرند ما باید با اسرائیل دوم مقابله نمائیم وگرنه در برابر ارسال سلاح علیه اسرائیل اول هم شکست می خوریم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • خسرو IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    مذاکره ای در کار نیست . حاکمیت روس تو تیر رس دنیاست
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق. ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند. زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس