کد خبر 1449698
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
ترکیه سفیر فرانسه را احضا کرد

آنکارا سفیر فرانسه در این کشور را به دلیل تبلیغات ضدترکیه در جریان تظاهرات کُردها در پاریس احضار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه امروز دوشنبه سفیر فرانسه در این کشور را به وزارت خارجه احضار کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت خارجه ترکیه دلیل این اقدام آنکارا را تبلیغات ضدترکیه در جریان تظاهرات کُردها در پاریس توصیف کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص اعلام کرد که سفیر فرانسه را احضار و «تبلیغات سیاه» علیه ترکیه در خیابان های فرانسه و اعتراض آنکارا به این رویداد به وی اطلاع داده شده است.

در همین ارتباط، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیروز یکشنبه از دولت فرانسه به دلیل حمایت از گروه های تروریستی انتقاد کرده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه ضمن متهم کردن دولت پاریس به حمایت از گروهک «پ ک ک» گفته بود: این «پ ک ک» در فرانسه است. همان سازمان تروریستی که شما در سوریه از آن حمایت می کنید. «پ ک ک» به عنوان همان سازمانی است که در ۴۰ سال گذشته هزاران ترک، کرد و نیروهای امنیتی را کشته است.

کالین در ادامه یادآور شد که نیروهای «پ ک ک» حالا خیابان های پاریس را به آتش می کشند، آیا شما همچنان سکوت خواهید کرد؟

پیش از این «لوران نونز» رئیس پلیس پاریس روز شنبه اعلام کرد که در جریان اعتراضات کردها در مرکز فرانسه، دست کم ۱۱ فعال کرد بازداشت شدند.

عصر روز جمعه ۲۳ دسامبر در تیراندازی در نزدیکی یک مرکز فرهنگی وابسته به شهروندان کرد در فرانسه ۳ تن کشته و چند تن زخمی شدند.یک مقام پلیس فرانسه تأکید کرد که ضارب دستگیر شده و او یک فرد حدود ۶۰ ساله است که انگیزه وی برای حمله مشخص نیست. در پی این حادثه، کردهای پاریس دست به تجمعی زدند که به خشونت کشیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس