امیدواری سلطان عمان برای سفر به ایران در آینده نزدیک

سلطان عمان در دیدار امیرعبداللهیان و در پاسخ به دعوت آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند و موضوعات در دستورکار مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان که دیشب در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمان وارد مسقط شد، پیش از ظهر امروز با سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان دیدار و پیام کتبی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان را تسلیم وی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار درباره موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این پیام از سلطان عمان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورده است. گفتنی است آیت‌الله رئیسی سال گذشته در پاسخ به دعوت سلطان عمان سفری به مسقط داشت.

وزیر امور خارجه در بدو ورود به مسقط گفت که در این سفر حامل پیام آیت‌الله رئیسی برای سلطان عمان است و افزود: در گفت‌وگوهای فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم کرده و هم درباره برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور رایزنی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه در دیدار امروز با یادآوری دستاوردهای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان، بر اهمیت اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده در جریان آن سفر تأکید کرد.

امیرعبداللهیان توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، گردشگری، حمل ونقل و سایر زمینه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

در این ملاقات سلطان عمان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند و با این سفر، موضوعات در دستورکار مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس