کد خبر 1450211
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
رأی دیوان عالی آمریکا به سیاست مرزی ترامپ

دیوان عالی آمریکا درخواست برای کنار گذاشتن یکی از محدودیت‌های مرزی اعمالی دولت دونالد ترامپ را رد کرد و به حفظ این محدودیت رای داد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که وضعیت مرزهای آمریکا انتقادات شدید جمهوری‌خواهان از دموکرات‌ها درباره وضعیت مرزهای جنوبی این کشور ادامه دارد، دیوان عالی درخواست برای کنار گذاشتن یکی از دستورالعمل‌های مرزی دولت ترامپ را کنار گذاشت.

دیوان عالی آمریکا با پنج رأی مخالف در برابر چهار رأی موافق، درخواست دولت جو بایدن برای کنار گذاشتن یکی از محدودیت‌های اعمالی دولت دونالد ترامپ را رد کرد لذا این محدودیت همچنان باقی می‌ماند.

به گزارش وبگاه پالتیکو، دیوان عالی آمریکا مانع از برداشتن یکی از سیاست‌های اعمال شده مرزی در دولت دونالد ترامپ شد. پنج قاضی از مجموع نُه قاضی این دیوان درخواست دولت جو بایدن برای برداشتن دستور موسوم به «عنوان ۴۲» را رد کرده و دولت بایدن را به ادامه این دستورالعمل مرزی دولت ترامپ مجبور کردند.

دولت ترامپ که مواضع تندی در خصوص مهاجران داشت و دست به اقداماتی از قبیل ساختن دیوار مرزی در آمریکا زده بود، با توسل به «عنوان ۴۲» مانع از ورود میلیون‌ها مهاجر شده است.

در رأی‌گیری انجام شده در دیوان عالی آمریکا، سه قاضی لیبرال به همراه «نیل گورسیچ» قاضی محافظه‌کار به کنار گذاشتن این سیاست اعمالی دولت ترامپ رای مثبت دادند اما پنج قاضی محافظه‌کار و جمهوری‌خواه دیگر علیه آن رای دادند.

بنا بر گزارش پالتیکو، حکم دیوان عالی آمریکا در پاسخ به درخواست هفته گذشته یک گروه متشکل از ایالت‌های جمهوری‌خواه صادر شد که در آن آنها خواستار حفظ این محدودیت اعمالی مرزی شده بودند.

محدودیت مرزی «عنوان ۴۲» در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در زمان دولت ترامپ اجرایی شد و در دولت‌های ترامپ و بایدن از آن برای برای اخراج بیش از دو میلیون مهاجر با استناد به زمینه‌های پزشکی و بهداشتی استفاده شده است.

صدو حکم عالی‌ترین دادگاه در آمریکا در خصوص این دستورالعمل مرزی دولت ترامپ در شرایطی انجام شده که وضعیت مرزهای جنوبی این کشور و موضوع مهاجران، همچنان یکی از جنجالی‌ترین موضوعات در آمریکا است.

جمهوری‌خواهان از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن دموکرات، دولت او را به دلیل وضعیت مرزهای جنوبی و هجوم مهاجران آماج حملات لفظی قرار داده‌ و همزمان از مواضع تند دولت ترامپ در قبال مهاجران و مرزها تمجید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس