کد خبر 1450343
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
ادامه گزافه گویی «نتانیاهو» علیه ایران

نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی در ادامه گزافه گویی از تلاش کابینه جدید خود علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش مشرق، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی در ادامه گزافه گویی‌های معمول، از تلاش علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش منابع خبری، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی و رئیس حزب لیکود روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «کابینه جدید اسرائیل به کار بر حذف برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.»

نتانیاهو بارها مدعی تهدید برنامه هسته‌ای ایران برای (رژیم) اسرائیل و جهان شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا قطعنامه‌ای را که از رژیم موقت صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، با ۱۴۹ رای موافق و ۶ رای مخالف تصویب کرد.تنها نمایندگان تل‌آویو، آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رأی منفی دادند.

رژیم صهیونیستی یکی از ۹ دارنده بمب اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیاست که در زرادخانه خود حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد.

توانایی‌های اتمی رژیم موقت صهیونیستی از دهه ۶۰ میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است.

اگرچه این رژیم هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تاسیسات خود امتناع ورزیده و یا میزان موجودی خود را فاش نمی‌کند، اما «مردخای وانونو »کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی اسرائیل را در اواسط دهه هشتاد میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    معمولاً سگ‌ های ترسو و بزدل هم زیاد واق‌ واق می‌کنند.
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    حرف مفت زدن هم حدّی دارد جهود خوره!
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    نتانیاهو با همین هیاهو، با همدستی آمریکا چند دانشمند ما را ترور کردند و با ویروس استاکنس می خواستند فاجعه ای در سایت هسته ای ما رقم بزنند. باید مراقب جواسیس بود.
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    بابا نتانیاهو بازم استخوانت تمام شده، هی واق واق می کنی. کاری نکنی بیاییم تو تل اویو پایگاه بزنیم ای سگ منطقه!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    سگی که زیاد پارس می کنه، گاز نمی گیره.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    ما چرا از عضویّت آژانس هسته ای آمریکایی خارج نمی شویم؟ چرا کسی به این سؤال، جواب نمی دهد؟ ما اگر از تهدیدات آمریکا می ترسیدیم پس چرا انقلاب کردیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس