فوت یک فرد در درگیری مسلحانه با مأموران پاسگاه انتظامی ارداق

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از فوت یک نفر در درگیری با مأموران پاسگاه انتظامی ارداق استان قزوین خبر داد.

به گزارش مشرق، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در تشریح خبر فوت سرنشین یک خودرو در درگیری مسلحانه با مأموران پاسگاه انتظامی ارداق استان قزوین، تصریح کرد: در ساعت ۲۳ روز پنجم دیماه مأموران پاسگاه انتظامی ارداق در حین گشت زنی در منطقه به یک دستگاه خودروی وانت با ۲ سرنشین مشکوک می‌شوند و خودروی مذکور با رؤیت عوامل انتظامی به سمت خیابان‌های فرعی منطقه متواری می‌شود.

وی افزود: در این تعقیب و گریز خودروی وانت پس از مدتی متوقف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: مأموران از خودروی خود پیاده شده و به سمت خودروی وانت حرکت می‌کنند که راننده وانت دنده عقب گرفته و خودروی مأموران را تخریب می‌کند. یکی از سرنشین وانت نیز با یک قبضه سلاح شکاری به سمت مأموران هدف‌گیری می‌کند، که در نتیجه عوامل انتظامی با مشاهده اسلحه، با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، به سمت لاستیک خودورو شلیک می‌کنند که خودروی وانت مجدداً متواری می‌شود و خودروی مأموران بدلیل تخریب امکان تعقیب مجدد را نداشته است.

شعبانی گفت: متأسفانه در نتیجه شلیک به سمت خودرو یکی از سرنشینان خودرو مجروح شده و به علت شدت خونریزی فوت کرده است.

وی افزود: در نهایت متهمان شناسایی و دستگیر می‌شوند و راننده خودرو به استفاده از مشروبات الکلی و یک قبضه سلاح غیرمجاز متعلق به پدر متوفی اقرار می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین با اشاره به اینکه راننده خودروی وانت دارای سوابق متعدد کیفری از جمله ضرب و جرح عمدی، مشارکت در نزاع دسته جمعی، تخریب، توهین، فحاشی، رانندگی بدون پروانه، نگهداری مشروبات الکلی، توهین به مأموران و تمرد نسبت به مأموران حین انجام وظیفه است، اضافه کرد: همچنین این فرد دارای ۲ فقره محکومیت قطعی کیفری در دادگاه عمومی بخش ارداق است.

وی تاکید کرد: در خصوص این حادثه در دادسرای استان پرونده قضائی تشکیل و دستورات لازم صادر شده و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

تعقیب و گریز و عدم توجه به فرمان پلیس حادثه آفرید

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا نیز در این رابطه اظهار کرد: ساعت ۰۱:۱۰ دقیقه روز سه شنبه ۶ دی ماه مأموران انتظامی بخش دشتابی شهرستان بوئین زهرا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و بازدارنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده و با انجام حرکات مارپیچ قصد منحرف کردن خودرو پلیس را داشته است.

وی افزود: مأموران پس از طی مسافت طولانی و عدم توقف خودرو به ناچار و با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیر اندازی هوایی و سپس لاستیک خودرو را هدف قرار دادند که راننده بدون توجه به تیر اندازی و هشدار پلیس به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه به گل آلود بودن مسیر متوقف می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه راننده خودرو پس از توقف خودرو پلیس به قصد زیر گرفتن مأموران اقدام به رانندگی با دنده عقب نموده و با ایراد خسارت به خودرو سازمانی مجدداً از محل متواری می‌شود، تصریح کرد: خودرو پلیس به علت خسارات وارد شده از تعقیب خودرو بازمانده و به وسیله یدک کش به مقر انتظامی منتقل می‌شود.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه در این تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی شب و ناهمواری‌های مسیر، سرنشین خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از متواری شدن از محل، توسط راننده به بیمارستان منتقل ولی علی رغم تلاش کادر درمان به علت خونریزی زیاد فوت کرده است خاطرنشان کرد: راننده خودرو به علت ایراد خسارت به خودرو پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ عبدی در پایان تصریح کرد: در این حال با توجه به خبر فوق رسانه‌های معاند که از هر فرصتی به دنبال سو استفاده و ایجاد تنش و آشوب در جامعه هستند با انتساب این موضوع به حوادث اخیر سعی در تشویش اذهان عمومی داشته که این امر تبدیل به یک سوژه نخ نما برای رسانه‌های معاند شده است، اما مردم فهیم قطعاً توجهی به آن نداشته و در این راستا دستور ویژه ای برای رسیدگی به موضوع و علل و عوامل حادثه صادر و بررسی زوایای پرونده با نظارت میدانی مقام قضائی تحت پیگیری می باشدکه متعاقباً اعلام می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    11 3
    بایسنی برای حفظ اقتدار پلیس، آنها تشویق شوند.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 5
    خب انگار پلیس نمیذاره افراد متّهم کارشون به بروکراسی بکشه.
  • حسین IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    آفرین به پلیس که به خوبی به این خودرو ها مشکوک شدند، اقتدار پلیس باید حفظ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس