هانتر

در پاییز ۲۰۲۰، چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، اداره تحقیقات فدرال به رسانه‌های خبری و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی دروغ گفت تا آن‌ها را برای سرکوب اطلاعات واقعی در مورد یکی از نامزدها فریب دهد.

سرویس جهان مشرق- در پاییز ۲۰۲۰، درست چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، اداره تحقیقات فدرال به رسانه های خبری و پلتفرم های رسانه های اجتماعی دروغ گفت تا آنها را برای سرکوب اطلاعات واقعی در مورد یکی از نامزدها فریب دهد. «سوزان شلّی»، خبرنگار پایگاه خبری «اورنج کانتی رجیستر» در گزارشی به تاریخ ۲۵ دسامبر، به این موضوع پرداخت.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

آیا شما عصبانی هستید؟ آیا منتظر هستید که بدانید FBI از کدام نامزد محافظت کرده است، قبل از اینکه تصمیم بگیرید چقدر خشمگین شوید؟

اگر انتشار مداوم فایل‌های توییتر، یعنی آرشیو ارتباطات داخلی شرکت که مالک آن ایلان ماسک برای تیمی از روزنامه‌نگاران مستقل باز کرده است، را دنبال می کنید، از قبل می‌دانید که مقامات فدرال مجری قانون برای محافظت از کدام نامزد دروغ گفته‌اند. اگر به اخبار یکی از سازمان‌هایی که خود در این زمینه فریب خورده‌اند، تکیه می‌کنید، باید منتظر بمانید که چه زمانی آماده سخن گفتن درباره این رسوایی می شوند.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

اف‌بی‌آی به این افشاگری‌ها به کلی ترین شکل ممکن واکنش نشان داده و آنها را «اطلاعات غلط» خوانده است. پژوهشگرانِ رسوایی‌های حکومتی در آمریکا، این را نمونه ای خاص از انکار در عین عدم انکار خواهند دانست.

همانطور که مایکل شلنبرگر، روزنامه‌نگار و نویسنده نوشت، «اف‌بی‌آی فایل‌های توییتر را «نادرست اطلاعات» می‌خواند، اما این واقعیات را انکار نمی‌کند که لپ‌تاپ هانتر بایدن را از دسامبر ۲۰۱۹ در اختیار داشته باشد؛ به توییتر گفت که هک و نشت مربوط به هانتر ممکن است در اکتبر ۲۰۲۰ رخ دهد؛ در حال جاسوسی از جولیانی بود که یک نسخه از هارد دیسک لپ تاپ را به نیویورک پست داد.»

برای تکمیل جزئیات، یک رایانه‌ی لپ‌تاپ متعلق به پسر جو بایدن، هانتر، برای تعمیر در یک فروشگاه کامپیوتر در شهر دلاوِر رها شد ودیگر کسی برای تحویل گرفتن آن مراجعه نکرد. صاحب مغازه آن را در اختیار گرفت، شواهدی مبنی بر فعالیت مجرمانه روی هارد دیسک دید و با FBI تماس گرفت. دفتر دلاور FBI در شهر دلاوِر برای لپ تاپ و هارد دیسک احضاریه ای صادر کرد و در دسامبر ۲۰۱۹ آنها را در اختیار گرفت.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

در ماه اوت سال بعد، صاحب مغازه کامپیوتری که دید از FBI خبری درباره لپ‌تاپ منتشر نشد، یک کپی از هارد دیسک را به رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، که وکیل شخصی رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ بود، داد. جولیانی نسخه ای از هارد دیسک را به نیویورک پست داد و اف بی آی این را می دانست زیرا این اداره، جولیانی را تحت نظر داشت.

روی لپ تاپ چه بود؟ ایمیل هایی که شواهدی از آگاهی و مشارکت معاون وقت رئیس جمهور، جو بایدن را در معاملات تجاری پسرش با نهادهای مرتبط با دولت های خارجی، از جمله چین، نشان می داد. در جریان ارتباطات خارجی هانتر بایدن، پول‌های زیادی مبادله شد، جلسات ملاقات زیادی در ساختمان های دولتی ایالات متحده برگزار شد، یادداشت های تشکر زیادی ارسال شد. به نظر می رسد معاملات تجاری هانتر بایدن کاملاً مبتنی بر «فروش نفوذ شخصی» بوده است، زیرا او در زمانی که پدرش معاون رئیس جمهور بود، هیچ تجربه یا دخالتی در انواع مشاغلی که به او پول می دادند، نداشت و صرفا نفوذ و قدرت دولتی پدرش را عرضه می کرد. تازه باید در نظر داشت که ماجرای اسناد سواستفاده هانتر از نفوذ و قدرت پدرش در مسایل مالی، جدای از اسناد و مدارک(به ویژه فیلم و عکس) به اعتیاد سنگین به مواد مخدر، فساد و انحرافات اخلاقی شدید و عمیق هانتر، به طور خاص علاقه به رابطه با دختران نوجوان و سواستفاده از آنان است که در حجم بسیار بالایی در این لپ‌تاپ وجود داشته است.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

نیویورک پست داستان پرفروش خود را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر کرد. در این برهه، رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رسما آغاز شده بود، چرا که برخی از آمریکایی ها قبلاً برگه های رای داشتند و از طریق پست رای می دادند.

اما داستانی که در حالت عادی، باید مثل یک بمب قوی، رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی مواجه می شد، به طرز آشکاری با نوعی «بایکوت» سنگین اما نامحسوس مواجه شد که محور آن، «بی‌اعتبارسازی» اصل موجودیت لپ‌تاپ بود.

برای مثال، رادیوی عمومی ملی(NPR)، فراگیرترین ایستگاه رادیویی در آمریکا، در «تحلیلی» در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰، کل داستان را «زیر سوال» دانست و خبر از «عدم تایید اصالت ایمیل‌های منسوب به هانتر بایدن» داد. دیوید فولکنفلیک، از مجریان NPR مدعی شد که این داستان بیشتر از این که ارزش تحقیقاتی داشته باشد، به درد جنجال‌سازی می خورد.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

اما اکنون می دانیم که FBI به شدت به دنبال بی اعتبار کردن این داستان، یعنی پرونده لپ‌تاپ هانتر، قبل و بعد از انتشار آن بود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در مصاحبه‌ای در اوایل ۲۰۲۲، اذعان کرد:

"اف بی آی سراغ ما آمد و گفت «هی، خیلی حواستان جمع باشد. در انتخابات ۲۰۱۶ کلی تبلیغات روسی بود. توی این انتخابات هم قرار است زباله‌های تبلیغاتی شبیه آن را شاهد باشیم»."

موارد بسیار بیشتری در فایل‌های توییتر(که توسط شلنبرگر و دیگرانمورد بررسی قرار گرفته) آشکار شده است. اف‌بی‌آی یک عملیات نفوذ و تاثیرگذاری تمام عیار برای متقاعد کردن رسانه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده انجام داد که القاء کند اطلاعاتی را که می‌خواستند درباره خانواده بایدن بخوانند، صرفاً کارزار «اطلاعات غلط» از طرف روسیه است.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

به عنوان یک نمونه، در سپتامبر ۲۰۲۰، مدیر عامل سابق NPR، ویویان شیلر، رویدادی را در موسسه آسپن ترتیب داد که یک "tabletop exercise"(جلسه‌ی بررسی و تمرین سناریوهای احتمالی برای بحران) در مورد نحوه مدیریت رسانه‌ای-تبلیغاتی یک عملیات بالقوه "Hack-and-Dump"(هک داده‌ها و انتشار عمومی آن) مربوط به پسر جو بایدن، بود. این رزمایش رسانه‌ای «نشت بوریسما» نام گرفت که به شرکت انرژی اوکراینی اشاره دارد که به هانتر برای حضور در هیئت مدیره خود، حقوق ماهیانه قابل‌ملاحظه‌ای پرداخت می کرد.

سند «محرمانه» ‌ای که اکنون از ارتباطات داخلی توییتر منتشر شده است، گزارش‌های خبری و تفسیری روزانه‌ی از قبل آماده‌شده‌ای را توصیف می‌کند که باید پس از درز مطالب «هک‌شده»، بعد از «روز یازدهم: پنجشنبه، ۱۵ اکتبر» یعنی «دومین مناظره ریاست جمهوری»، توسط رسانه‌های هماهنگ با اف بی آی، در واکنش به افشای ماجرای لپ‌تاپ در جریان مناظره، کار می شد.

رسوایی سرپوش پلیس فدرال بر افتضاح لپ‌تاپ هانتر بایدن/FBI چگونه رسانه‌های بزرگ را در انتخابات ۲۰۲۰ مدیریت کرد؟

شلنبرگر گزارش داد که در این تمرین، رئیس سیاست امنیتی متا/فیسبوک و خبرنگاران ارشد امنیت ملی نیویورک تایمز، واشنگتن پست و دیگران حضور داشتند. او نوشت:

"هدف شکل دادن به نحوه پوشش رسانه ها - و نحوه انتشار در رسانه های اجتماعی بود. "

نیویورک پست داستان جنجالی خود را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر کرد. طبعا، توییتر حساب روزنامه را قفل کرد و کاربران را از اشتراک‌گذاری پیوند حتی در پیام‌های مستقیم محدودکرد. فیس بوک نیز برای جلوگیری از دسترسی به داستان لپ‌تاپ هانتر اقدام کرد. سازمان های خبری بزرگ بر این داستان و پست سایه افکندند. وقتی ترامپ در جریان مناظره ریاست جمهوری این ماجرا را مطرح کرد، بایدن او را دروغگو خواند و گفت که متخصصان اطلاعاتی اعلام کرده اند که این بخشی از تبلیغات منفی روسیه است.

از آن زمان تا کنون، سازمان‌های خبری بدبین و اخیراً CBS News تأیید و اعتراف کرده‌اند که لپ‌تاپ و ایمیل‌ها معتبر بوده و هک نشده‌اند.

FBI همیشه این را می دانست و همچنان به گمراه کردن مردم آمریکا در مورد نقش خود در سرکوب اطلاعات واقعی، دقیقا قبل از رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری که می توانست نتیجه را کاملا عوض کند، ادامه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    7 4
    فساد در نهادهای آمریکا تا عمق نهادینه هست. فقط اداره تحقیقات فدرال نیست بلکه نهادهایی مانند کمیسیون ارتباطات فدرال بمدت بیش از دو دهه هست که چشمان خود را بر روی حملات سایبری بسته اند و در واقع تروریسم سایبری را کمک کرده اند و البته فروش اطلاعات مردم توسط پلتفرم ها را نیز چشم پوشی نمودند. تمامی اینها نشان میدهد که آمریکا با کشوری دمکراتیک فاصله بسیار زیادی دارد. چون حملات سایبری باعث مرگ میلیونها انسان و آسیب دائمی میلیونها نفر دیگر در آمریکای شمالی شد و هنوز هم این صدمات و حملات ادامه دارد.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    4 2
    آبراموویچ "شمالشرقی نیوز" ، خوش اومدی به "جنوبغربی نیوز" روستا. "شمالغربی نیوز" مرسی که با خبرهای دست اولت دل امت همیشه گرفتار ایرانو شاد میکنی. دمت گرم
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 2
      ۱۲:۹۴ دم تو گرمتر که واقعیات رژیم فاسد آمریکا را که فساد سازمان یافته تا عمق گوشت و پوستش نفوذ کرده می پذیری و از ناراحتی تیکه پرانی میکنی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    6 2
    فسادی که برای پسر بایدن نوشتید یعنی اعمال نفوذ از طریق قدرت پدر و به طور کلی آقازادگی متاسفانه در کشور ما یک فرایند روتین در تمامی جناح ها می باشد و باعث هیچ رسوایی و رد صلاحیتی نمی شود پس بیشتر به فکر خود باشیم
    • محسن IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      پس امریکایی ها هم ژن خوب دارند جالبه هه هه
  • DE ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    6 3
    حیف . این هانتر اگر ایران بود میتونست یکی از رهبران جنبش زن زندگی آزادی باشه . تمام خصوصیات رو داره . نعشه ، عشق لات و متخصص
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      5 1
      شیشه می کشه داره کچل می شه.
  • DE ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 2
    حیف . این هانتر اگر ایران بود میتونست یکی از رهبران جنبش زن زندگی آزادی باشه . تمام خصوصیات رو داره . نعشه ، عشق لات
  • حمیدرضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 2
    *** یکی از بهترین عملکردهای --- اف بی ای ... FBI --- عملیات حذف ترامپ و لابی سنگین صهیونیست در اوج -- یوسی کوهن و نتانیاهو -- بوده است ... همیشه قدردان FBI و مواضع آن هستم .... اف بی آی در اوج احترام حاج قاسم سلیمانی را -- ژنرال سایه -- ها نامید .... در تمام گزارشاتش حاج قاسم را بی نظیر و قدرت خاورمیانه و جهان نام برد و علیرغم آن سیستم قوی هیچگاه حذف حاج قاسم را توصیه نکرد و در برابر پیشنهاد دیگران نظر منفی قاطعی داشت . اما لابی صهیونیست رو به فنا ... زلنسکی دلقک را در اوکراین و ترامپ قمار باز شو من را در آمریکا سر کار آورد برای نابودی دنیا . بولتون خبیث و ترامپ و پمپیو و نتانیاهو و یوسی کوهن باید تا موقع مرگ کابوس حاج قاسم را ببینند .. *** شاید روزی در اسناد گفته شود ... اف بی آی حذف ترامپ را به سفارش صوتی از اصفهان و قدرت بی نظیر شاکله ای از جنس امنیت انجام داده است ***
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 0
    جرم مشابه هانتر بایدن و مهدی هاشمی رفسنجانی! اما متفاوت در مجازات! هانتر بایدن از شرکت نفت و گاز و انرژی «اوکراین »رشوه گرفت و حقوق هنگفتی که برای وی منظور شده بود نه به خاطر تخصص بلکه به خاطر « قدرت بایدن در هیأت حاکمه آمریکا»بود!مهدی هاشمی از شرکت نفتی توتال و استات اویل رشوه گرفته و در قراردادها از وی به عنوان «جونیور»یاد می شد. پرونده کثیف و پراز فساد و رشوه و تبانی هانتردر هیاهوی ترامپ و بایدن «ماست مالی» شد اما ارتشاء ، تبانی، اعمال نفوذ در قراردادها و انتخابات ها و نقش محوری در فتنه امریکایی و اسرائیلی هشتاد و هشت نیز برخی مسائل امنیتی مهدی هاشمی، ره آوردش برای وی زندان، رد مال ، جریمه به میزان اخذ رشوه ارزی ، انفصال از خدمت و شلاق محکوم شد. چرا به پرونده مهدی هاشمی به رغم برنتابیدن ها ی پدر پیچیده اش رسیدگی شد ؟به دلیل این که در ملک سلیمانی ولی عادل و مقتدری چون امام خامنه‌ای اعمال ولایت می کند. امام خامنه‌ای که دوست و دشمن به پاکی و طهارت وی در زندگی شخصی و خانوادگی اش شهادت می دهند. روزی که هاشمی پدر با همراهی خانواده سلطنتی اش به امام خامنه‌ای نامه نوشتند که مهدی عادلانه محاکمه شود و در سال نود وچهار هاشمی حضورا به امام خامنه‌ای درخواست مجدد نمود. امام خامنه‌ای اجرای عدالت را فدای همراهی و آشنایی با هاشمی ننموده و بالاخره پس از محاکمات پر سرو صدا که ازنود ویک تا نودو چهار به طول انجامید، وی به پرداخت ده میلیون و چهارصد میلیون دلار ، ششصد میلیون تومان، ده سال حبس و شلاق محکوم شد.در جریان رفتن به زندان هاشمی پدر برای «مهدی یا همان جونیور!»دعای سفر به گوشش خواند همان هاشمی که پس از دو ماه از فتنه هشتاد وهشت و در جریان حسا برسی به خباثت های ستاد موسوی و کروبی( که مهدی هاشمی به نمایندگی از هاشمی در جلسات ستادها شرکت و عضو یت کمیته صیانت از اراء و استخدام عوامل میدانی شورش علیه جمهوریت را برعهده داشت) مهدی را که یکی از متهمان اصلی بود برای سرکشی به نمایندگی های دانشگاه آزاد از ایران خارج کرد!اما به هر حال در سال نودو یک به ایران بازگردانده شد. مهدی هاشمی در انگلیس با ارتباط با ضد انقلاب فراری و اصلاح طلبان مجرم در پخت و پز تحریم های فلج کننده غرب وحشی و آمریکا مشارکت جدی نمود که علاوه بر رصد سربازان گمنام امام زمان، در اعترافات نیک آهنگ کوثر فراری هم آمد!
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    صاحب مغازه لپ تاپ فروشی اگه ایران بود چی
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    2 11
    از وقتی کشور بزرگ و پر قدرت ایران به ترکیه اجازه حمله به سوریه را نداد، آمریکا امیدش را از ترکیه هم برید. دیگر کسی برای آمریکا نمانده تا خاورمیانه را از نفوذ شیر ایران نجات بدهد.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      ترکیه همین الان هم تعداد زیادی پایگاه تو سوریه داره و داره نفتشو میدزده به همین راحتی
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      درسته، اردوغان اومد ایران ولی نتونست اجازه حمله رو بگیره. خیلی بد شد برای آبروی ترکیه.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    دنبال کلاه خودتان باشید که اینها بردنند
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      شما هم دنبال آخرتت باش که آن هم مثل دنیایت توسط خواهر مسعووود به فنا نره پیری
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    نه فقط شما خوبید
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      آره ما خوب هستیم که اگر نبودیم لطف خداوند متعال شامل حالا ما نمیشد پس از دست ما ناراحت باش و از این ناراحتی....
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    11 1
    انتظار دارم راجب مشکلات اقتصادی تیتر بزنید. خجالت نمی کشید راجب آمریکا مینویسید؟دشمنیتون چیه با آمریکا؟
    • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 11
      برو قسمت اقاصاد نه سیاست.همین اقتصاد داغونم به خاطر دشمنی آمریکا و برخی عوامل نفوذیشه.اصلاحات سرمایه ی ماست رو هم حتما شنیدی....
    • GB ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      ۱۷:۵۲ حتما دزدی ها واختلاسا هم تقصیر امریکاست!!!!!
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      ۱۶:۴۰ نخواهی بفهمی نفهم باقی میمونی و نمی‌فهمی، اونی دشمنی می‌کنه آمریکا هست نه ما پس بهتره خودت را از جهالت نجات بدهی تا نفهم نمانی
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    من اوباما را نمی بخشم
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    مشرق چه خبر
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    فسادسیستماتیک
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    ای وای
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج الهی به امید تو ما پشتیبان ولایت خواهیم ماند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    ما پشتیبان ولایت خواهیم ماند
  • محسن IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    چه جالب اگر واقعیت داشته باشد باید برای ازادی مردم امریکا اعلام همبستگی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس