آتش سنگین یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، یگان‌های توپخانه، پهپاد و تیپ‍های پیاده مکانیزه با آتش سنگین مواضع و استحکامات دشمن را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، در مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، تیپ ۵۵ هوابرد با استفاده از ادوات زرهی و نفربرها و حضور یگان‌های توپخانه، پهپادهای شناسایی و تهاجمی، هوانیروز و تیپ‌های پیاده مکانیزه و با پشتیبانی آتش سنگین نیروی هوایی ارتش مواضع و استحکامات دشمن را منهدم ساختند.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای شناسایی تمامی مناطق رزمایش را شناسایی و عکس‌برداری کرده و اطلاعات را برای اجرای عملیات یگان‌های شرکت کننده به ستاد فرماندهی و کنترل ارسال می‌کنند، همچنین پهپادهای رزمی و تهاجمی نیز عملیات پشتیبانی را اجرا کردند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش با اشاره به حضور بالگردهای هوانیروز در شرایط سخت جوی بیان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش در این مرحله از رزمایش با انجام پروازهای عملیاتی در شرایط نامساعد آب و هوایی توانستند توان عملیاتی خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: این بالگردها با اجرای عملیات هوایی یگان‌های توپخانه و پیاده مکانیزه را در منطقه عمومی رزمایش پشتیبانی کردند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ در پایان خاطرنشان کرد: قدرت آتش سنگین، نقطه زنی و تحرک یگان‌های توپخانه، هوانیروز و … از جمله ویژگی‌های مهم یگان‌های شرکت کننده در این مرحله از رزمایش بود که اجازه نفوذ به دشمن را در خاک کشور نداده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس