کشتیرانی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: با پهلو گیری کشتی اقیانوس‌پیما از مبدأ چین، نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم از پهلوگیری نخستین کشتی اقیانوس‌پیما در بندر چابهار خبر داد و اظهار کرد: اولین کشتی اقیانوس‌پیما از مبدأ چین به صورت مستقیم وارد چابهار شد و در این بندر پهلوگیری کرد. تخلیه این کشتی امروز آغاز خواهد شد. این نخستین خط کشتیرانی مستقیم چین به چابهار است.

وی بیان کرد: پیش از این کشتی‌های چینی در بندرعباس تخلیه می‌شدند و بار کشتی‌ها توسط کشتی‌های کوچک‌تر به چابهار منتقل می‌شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ظرفیت این کشتی ۶۵۰۰ کانتینر است، ادامه داد: با این اتفاق در هر کانتینر ۴۰۰ دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری صورت می‌گیرد و بار ۱۰ روز زودتر به دست صاحب کالا می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق این اتفاق راه اندازی بندرچابهار بود، این مهم در راستای توسعه ترانزیت که یکی از مزیت‌های اصلی چابهار است تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مقدم ادامه داد: بعد از این تجار به راحتی و با هزینه های کمتر می‌توانند کالای خود را مستقیم از چین وارد چابهار کنند. این فرایند با همکاری منطقه آزاد چابهار، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    تا ریل چابهار را نسازید به هیچ دردی نمی خوره.
    • علیرضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      افرین
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      احسنت ،، اشکالی نداره، حالا فعلا تریلی ها هستن. ریل هم انشاالله ساخته بشه عالی تر میشه.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    ایولا دولت جناب رئیسی. تیر دشمنان به سنگ خورد و کریدور چابهار سیستان راه اندازی شد. فِس عبلحمید در رفت با این خبر!!! خخ سیستان و بلوچستان را آبادتر از دیروز خواهیم دید به لطف الله.
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    شکر خدا بسیار خوب اما عزیزان هرچه سریعتر به کریدور جنوب بشمار فکر کنید .این عملو بفرداها موکول نکنید راهور بطرف اروپای شرقی ازطریق ارمنستان باز وکاررهای لازمو انجام بدید که اگه شل بگیرید اردوغان واسرائیاو .علیف پرروتر شده وممکنست دردسر سازی کنند.خواهسمیکنم با ارمنستان هرچه زودتر مقدماتو فراهم کنید .اگه بنای راه آهن کشی ه بشه عجله کنید لطفا
  • RU ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    انشاالله خط چابهار به چین هم راه می افتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس