کد خبر 1451338
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
آلودگی هوا

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از پایداری جو همراه با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از روز یکشنبه تا چهارشنبه (۱۱ تا ۱۴ دی) در تهران و کرج خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    راست میگید اذاره ها رو تعطیل کنید بابا.مگه ماها آبشش داریم؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    تعطیل کنید این ادارات و نهادهای دولتی را.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    وقتی می دونن هوا این قدر آلودس چرا درست از اول هفته اعلام نمی کنن مدارس تعطیلن مردم از تهران بزنن بیرون مردمو انگار گروگان گرفتن روز به روز اعلام می کنن تعطیلی رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس