نگران کمبود دارو هستیم/ طلب ۱۱هزار میلیاردی شرکت های دارویی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به کمبود دارو در ماه های پیش رو هشدار داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری، در برنامه تلویزیونی، به مطالبات شرکت‌های دارویی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دارویی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان طلب دارند که این موضوع باعث شده در تأمین نقدینگی دچار مشکل شوند.

وی در واکنش به ادعای مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو که عنوان می‌کنند مشکلی در تأمین دارو نداریم، افزود: کسانی که دارو را تولید و توزیع می‌کنند، نگران هستند.

شهریاری تاکید کرد: قطعاً اگر مطالبات شرکت‌های دارویی به موقع پرداخت نشود، در تأمین دارو دچار مشکل خواهیم شد.

وی با عنوان این مطلب که اولین مکاتبه کمبود دارو را مهر ۱۴۰۰ به صورت مکتوب هشدار دادم، گفت: بنده نگرانی خودم را به سران قوا و رسانه‌ها به صورت مکتوب اعلام می‌کنم تا بعداً نگویند هیچ کاری نکرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    دولت انقلابی متعهد شده که نه گرانی داریم و نه کمبود!! خیالتون راحت!!!!!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    البته خداروشکر ۵۰ درصدش حل شد
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    سلام خدمت مدیر مسئول محترم مشرق با توجه به اینکه شما بزرگوار دسترسی بهتری به مسئولین دلسوز دارید مطلب زیر دلگویه میکنم. کاملا واضح و مشخص است که کمبود دارو یک برنامه ریزی از قبل تعییین شده است که توسط نفوذیها که در وزارت بهداشت و داروسازیها هم فراوان قدرت و نفوذ دارند می باشد که باید از قبل به ان توجه میشد. ما همه میدانیم کهمقدار مصرف آنتی بیوتیکها و داروهای آنفولانزا و سرماخوردگی و تقویتی در ماههای سرد سال بیشتر میشود و نیاز مردم چندین برابر میشود و از قبل باید با شرکتهای داروسازی و کمبودهای آنان صحبت و آنها را توجیه کرد و اگر نیازی دارند رسیدگی کرد. هرچند که داروسازها بیشتر به فکر سودجویی هستند بنابراین ممکن است که حیله ها و ترفندهای فراوانی برای گران کردن دارو انجام دهند، یا ممکن است از جایی تطمیع شده و یا خط بگیرند که یک بحران را ایجاد کنند. با توجه به این مسائل باید موارد دیگر در اقتصاد و کشاورزی کشور را با توجه به فصول در نظر گرفت که یک نکته مهم آن بذر و کود کشاورزی و مواد لازم کشاورزی است که از حال باید به فکر آن بود که با توجه به رشد تولید گندم در کشور در سال گذشته دشمنان حتما به فکر ایجاد یک بحران در سال آینده خواهند بود. امیدوارم که به مسئولین اطلاع رسانی شود و پدافند غیرعامل برنامه های خود را از حال آماده نماید. از حالا باید به فکر میوه شب عید، آجیل و خشکبار، شیرینی و مرغ و گوشت باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس