۳۵ میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه شد/ تداوم افزایش عرضه ارز

سخنگوی بانک مرکزی نوشت: معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای ۱۴۰۱ تا امروز ۱۲ دی ماه بیش از ۳۵ میلیارد دلار است.

به گزارش مشرق، مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی نوشت: امروز در سامانه نیما (حواله) معادل ۴۳۲ میلیون دلار عرضه و معادل ۲۵۲ میلیون دلار هم معامله شد.

قمری وفا اضافه کرد: معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای ۱۴۰۱ تا امروز ۱۲ دی ماه بیش از ۳۵ میلیارد دلار بوده که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (۲۲ میلیارد دلار) حدود ۶۰ درصد رشد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    این دلارها که عرضه میشود برای جمع آوری در صندوق منازل است یا در تورهای مسافرتی خارجی خرج میشود و یا واقعا خرج واردات اساسی میشود؟؟؟ آیا نظارتی تا پایان وجود دارد. ای کاش به واگذاری دلار هرچند کم به مقدار ۵۰ یا ۱۰۰ دلار در حقوق کارمندان کارگران با قیمت زیر ۳۰ هزارتومان یا حتی نزدیک به بیست هزار تومان فکری میشد. فقط هم برای تهرانیها چرا که معامله در تهران است که نرخ دلار کشور را مشخص میکند. اکثر کارمندان و کارگران دلارهای خود را خرج خواهند کرد. هم سود میبرند هم قیمت بازار را پایین می آورند. این خیلی بهتر است که دلار را به دست کسانی بدهیم که ذخیره میکنند و به بازار وارد نمیکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس