کد خبر 1451891
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
قاآنی

به عقیده کارشناسان، جریان مقاومت پس از شهادت حاج قاسم، نه‌تنها دچار افول و تزلزل نشد، بلکه در شرایطی پیش‌رونده و رو به رشد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مسعود اکبری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ برگی دیگر از جنایت‌های دولت تروریست آمریکا در تاریخ ثبت شد.

تروریست‌های آمریکایی با بزدلی و شقاوت، دزدانه در تاریکی شب، خودروی حامل حاج قاسم را هدف قرار داده و این سردار بزرگ و یارانش را به شهادت رساندند. صبح ۱۳ دی ماه، خبر شهادت حاج قاسم اعلام شد. این حادثه جانکاه و تلخ، مردم ایران و دیگر مسلمانان در کشورهای منطقه و آزادی‌خواهان در سراسر جهان را در بهت فرو برد.

فقدان شخصیتی همچون سردار سلیمانی در ابتدای امر ملت ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان را دچار دلهره، یأس، خشم و سرخوردگی کرد.

اما «خونِ حاج قاسم» و سلسله رویدادهایی که در آن مقطع رخ داد و از جمله تشییع ده‌ها میلیونی پیکر سردار سلیمانی و یاران وی در شهرهای مختلف ایران و راهپیمایی عظیم مردم عراق و موشک‌باران پایگاه آمریکایی «عین الاسد» و...به مثابه «یوم‌الله» ورق را برگرداند.

به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب- ۲۹ بهمن ۱۳۹۸- فرمودند:«در شهادت سردار سلیمانی یک فقدان تلخی برای ما پیش آمد... این به جای خود محفوظ...ولیکن وقتی به این حادثه‌ نگاه می‌کنیم می‌بینیم این حادثه مثل همه‌ حوادث دیگر الهی است که لطف خدای متعال در آنها بر قهر غلبه دارد.»

رسانه آمریکایی «نشنال اینترست»- ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ - در تحلیلی نوشت:«تصمیم به ترور ژنرال سلیمانی از آن دسته تصمیم‌هایی در عرصه سیاست خارجی آمریکا است که هیچ توجهی به تبعات و پیامدهای آن نشده بود. رهبران آمریکا باید از این تفکرِ ساده‌لوحانه که می‌گوید اگر فردی در نقطه مقابل منافع آن است، باید او را از بین بُرد، دست بردارند. ترور ژنرال سلیمانی نه‌تنها به منافع آمریکا کمکی نکرد، بلکه عملاً به تهدیدی مستقیم علیه منافع ملی این کشور تبدیل شد و تبعات ناگواری را برای آن ایجاد کرد.»

این رسانه آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد «باید پذیرفت که ترور ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیش از آنکه به تقویت منافع آمریکا در منطقه و جهان ختم شود، عملا آمریکا را در موقعیت به مراتب خطرناک‌تری در مقایسه با زمانِ حیات این دو فرمانده وارد کرده است.»

تقریبا یک‌سال پیش از آن، «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در تحلیلی مشابه اعتراف کرد که «سؤالی که باید امروز از خود بپرسیم این است که آیا قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرد زنده برای آمریکا خطر بیشتری داشت یا اینکه به عنوان شخصی که حذف فیزیکی او صورت گرفته است؟!»

و این‌گونه بود که به سبب لطف پروردگار، یک مصیبت بزرگ به یک حماسه تبدیل شد. حماسه‌ای جریان‌ساز که مصداق برتری و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و غلبه جبهه مقاومت بر جبهه کفر بود. از همان ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۳ دی ماه ۹۸، مقامات آمریکایی و صهیونیستی و عاملان و بانیان ترور حاج قاسم، در دلهره‌ای بدون پایان فرو رفته و لحظه به لحظه زندگی نحس و جهنمی خود را با وحشت از انتقام و هراس از مرگی دردناک سپری می‌کنند.

خداوند متعال در آیه ۱۷ سوره مبارکه انفال می‌فرماید: «فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَیْتَ‏ إِذْ رَمَیْتَ‏ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمی‏ وَ لِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنینَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللَّهَ سَمیعٌ عَلیم‏؛‌ و شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کُشت. و چون [تیر به سوی آنان‏] ‌انداختی، تو نینداختی بلکه خدا زد تا به این وسیله مؤمنان را به آزمایشی نیکو بیازماید. قطعاً خدا شنوای داناست.»

همان‌طور که دشمنان قسم خورده اعتراف کرده‌اند، «شهید سلیمانی، به مراتب برای آنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.» یکی از مصادیق آن، وضعیت جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم است. دشمن به خیال خام خود تصور می‌کرد که یکی از نتایج اصلی و حتمی پس از ترور سردار سلیمانی، تضعیف و افول و حتی از هم پاشیدن جبهه مقاومت است.

این پیش‌بینی احمقانه هیچ‌گاه رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفت. یکی از دلایل اصلی آن، این است که سردار «اسماعیل قاآنی» دقیقا در مسیر سردار سلیمانی قدم گذاشته است.

به همین دلیل بود که رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیر با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی با قدردانی از فعالیت‌های تحسین‌برانگیز سردار قاآنی، فرمودند: «الحمدلله خلأ سردار سلیمانی در موارد بسیاری پُر شده است.»

به عقیده کارشناسان، جریان مقاومت پس از شهادت حاج قاسم، نه‌تنها دچار افول و تزلزل نشد، بلکه در شرایطی پیش‌رونده و رو به رشد قرار گرفت. به این موارد توجه کنید:

۱- در هم کوبیدن مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق با عملیات موشکی و پهپادی در اوج «جنگ ترکیبی» دشمن علیه ملت ایران. جلوگیری از عرض‌اندام گروهک‌های تکفیری تروریستی در جنوب شرق و جنوب غرب کشور از طریق نفوذ از کشورهای همسایه.

۲- موفقیت چشمگیر لبنان و شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی با ابتکار عمل حزب‌الله و شخص «سید حسن نصرالله» در منازعه منطقه گازی «کاریش». دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این مسئله اعلام کرد: «لبنان به همه آنچه در منازعه گازی با رژیم صهیونیستی می‌خواست رسید.»

۳- اقدامات پیش‌رونده و تصاعدی مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی. در روزهای گذشته مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» در گزارشی اعلام کرد که در عملیات‌های مقاومت فلسطین در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۵ صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود ۴۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که این بالاترین آمار تلفات صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون است. باید توجه داشت که صهیونیست‌ها تعداد اصلی تلفات خود را اعلام نمی‌کنند.

تا به امروز گروه‌های مقاومت در غزه اصلی‌ترین دغدغه و نگرانی رژیم صهیونیستی بودند اما اکنون تقویت گروه‌های مقاومت در کرانه باختری که هزاران نظامی اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، به کابوسی وحشتناک برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

۴- تضعیف حداکثری و پایدار نقشه‌های آمریکا در عراق و سوریه. محور مقاومت از یک‌سو از بازتولید داعش و گروهک‌های تکفیری در عراق و سوریه جلوگیری کرد و از سوی دیگر پروژه «غربی-عبری-عربی» در حذف جریان مقاومت از عراق و سوریه را ناکام گذاشت.

۵- استمرار و تقویت رویکرد «بومی‌سازی تفکر مقاومت» در کشورهای منطقه و ناکام گذاشتن نقشه شوم «بی‌دولتی» در کشورهای غرب آسیا و ترویج «دیپلماسی بر پایه مقاومت»

۶- فرار مفتضحانه نیروهای تروریست آمریکا از افغانستان و خنثی‌سازی حداکثری پروژه «تبدیل افغانستان به جهنم پس از خروج آمریکا». ایجاد مطالبه عمومی برای اخراج آمریکا از عراق و تبدیل شدن این مطالبه به قانون داخلی در عراق و فراگیر شدن مطالبه اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا.

۷- موفقیت‌های جبهه مقاومت در یمن و ایجاد بازدارندگی پایدار در مقابل جبهه استکبار و...بخشی از شرایط پیش‌رونده و رو به رشد محور مقاومت در سال‌های اخیر و پس از شهادت حاج قاسم است.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)- ۹ تیرماه ۱۳۶۰- در پی فاجعه هفتم تیر و در واکنش به پروژه مذبوحانه دشمن در ترور مقامات جمهوری اسلامی ایران، پیامی صادر کردند. ایشان در بخشی از این پیام خطاب به دشمن و پادوهای آن در داخل فرمودند: «عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه از اسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداکاری او اطلاعی دارید... و نمی‏دانید که در قاموس شهادت، واژه‏ وحشت وجود ندارد.»

اکنون حدود ۳ سال از شهادت سردار سلیمانی سپری شده است؛ اما حاج قاسم هنوز زنده است. زنده‌تر از همیشه. حاج قاسم سلیمانی تکثیر شده است؛ بر همین اساس و به فضل الهی ما شاهدیم که «اسماعیل قاآنی» نسخه دیگری از همان «قاسم سلیمانی» است.

اکنون و در شرایطی که حدود ۱۱۰۰ روز از شهادت سردار دل‌ها سپری شده است، خون حاج قاسم معرکه‌ای به‌پا کرده و این فریاد در اقصی نقاط ایران و سایر کشورهای مسلمان خطاب به نظام سلطه و استکبار طنین‌انداز شده که «ما ملت امام حسینیم؛ ما ملت شهادتیم؛... ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم... مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه‌ امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم»؛ و مردم از سویدای دل خطاب به حاج قاسم فریاد می‌زنند که «اینک ماییم و یاد تو و راه تو که مقصد آن آزادی قدس شریف است؛ ان‌شاءالله.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    4 6
    جرات دارید علیه آمریکا اقدام کنید
    • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      7 2
      جرات داری از پایگاه تون توی البانی بیاید بیرون تا ببینی کت تنه کیه احمق
    • احمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      4 2
      یه ادقدام کوچک برای شروع کردیم، از عراق و افغانستان گذاشتن در رفتن. ناوهای بزرگشون رو از خلیج فارس و نصف هواپیماهاشون رو از پایگاههای قطر و امارات تخلیه کردن. تو آفریقا و آمریکای جنوبی و اوکراین هم چند بار زدیم تو گوششون. در سوریه هم که یه روز درمیون داریم میزنیمشون.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      4 2
      اقدام نکریدم عین الاسدپایگاه التاجی این همه راکتهای نیمه سنگین کی انداختشون ازعراق وافغانستان بیرون برو ببین روی احلاس امریکای لاتین وکنارمیزوزیرخارجه ونزوئلارسما پرچم سپاه گذاشتن
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      4 2
      مادنبال جنگ نیستیم چون برای ملتها ارزش قائلیم این حرامزاده های متجاوزرو هم نابود کامل میکنیم
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    3 3
    میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 3
    تیتر خوبی نیست هیچ کس سردار نمیشه و نخواهد شد
  • ح ر IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انشاالله .
  • CN ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    4 0
    پس انتقام سخت را هم گرفتید!!!!
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    2 4
    صدای پای رستم دستان از اعماق تاریخ به گوش می رسد، محافظ مرزهای ایران بازگشته است، سلام سیاوشان ایرانزمین بر سردار فاتح، ژنرال لشگر محمد ص، ارباب میادین نبرد، جنگسالار قاآنی کبیر، کسی که شمشیر دوازده هزارساله ایران را در دست دارد و سیمرغ برشانه اش نشسته است.
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حاج قاسم با شهادتش بار دیگر تفاوت جوهری شخصیت های خدایی و اشخاص دنیایی و دنیاطلب را نشان داد . سبک زندگی وحیانی شخصیت تربیت می کند وسبک زندگی دنیاطلبانه شخص!شخص با مرگ به خط پایان می رسد اما شخصیت الهی نازه تکثیر می شود . همه دنیا طلبان چون فقط با اشخاص مواجهند تصوری از شخصیت ندارند. شخصیت در فرهنگ قرآنی «اسوه»است. بنا براین وقتی پیامبر اسلام هم از دنیا می رود قرآن در سوره احزاب آیه یازده می فرماید «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» کسی که می خواهد الهی شود به پیامبر تأسی کند. لذا همیشه استکبار دنیا طلب در مواجهه با انسان های ساخته شده با فرهنگ وحیانی دچار خطای محاسباتی حاد شده و همواره خواهد شد. دنیا طلبان مستکبر یا منتطر فوت شخصیت ها را می برند یا دست به ترور می زنندبا این توهم که اثر وجودی شخصیت الهی بستگی به جسم دارد همان طور که دنیا طلبان حیاتشان به جسمشان است.انبیاء، اولیاء ، صلحاء و شهدا شخصیت و الهام بخشند از این نظر قرآن در سوره بقره آیه صد و پنجاه چهار می فرماید «و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون دنیا طلبان زندگی جاوید و الهام بخش شهید را هرگز درک نکرده و نخواهند کرد لذا با شهادت جاج قاسم استکبار جهانی دچار جنون و گیجی مطلق شده و همین جنون مرگش مطلقش را نزدیک تر کرده است.شهادت حاج قاسم با ترور اشقی الاشقیا عالم روند شکست هیمنه آمریکا را سریع تر از هر زمانی نمو د. هدیه به روان پاک شهید حاج قاسم سلیمانی صلوات.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    انتقام سخت خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس