کد خبر 1452104
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
سرنوشت نامعلوم طارمی؛ ماندن یا رفتن مسئله این است

با توجه به نزدیک شدن به بازار نقل‌وانتقالات زمستانی اروپا، شایعه‌ها درباره سرنوشت مهدی طارمی در فوتبال اروپا قوت گرفته است.

به گزارش مشرق، ماجراجویی مهدی طارمی در اروپا با درخشش در ریوه‌آ پرتغال آغاز شد. بعد از درخشش در ریوآوه و کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ مورد توجه پورتو قرار گرفت و از بین پیشنهادهایی که در جیب داشت، حضور در ورزشگاه دراگائو را انتخاب کرد. برای طارمی درخشش در پورتو خیلی زودتر از حد تصور آغاز شد و مهاجم تیم ملی ایران در ترکیب اصلی قرار گرفت و گل‌هایش هم از راه رسیدند. طارمی ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ قرارداد چهارساله‌ای با پورتو امضا کرد و البته از چنگ بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون گریخت.

مهاجم ایرانی پورتو علاوه بر کسب سه عنوان قهرمانی، فصل کنونی پرتغال را نیز به خوبی آغاز کرده و در چهارده دیداری که برای آبی و سفیدها به میدان رفته، با به ثمر رساندن ۹ گل و دادن پنج پاس گل، روی چهارده گل تیمش تأثیر مستقیم داشته و اکنون نیز بهترین گلزن (به صورت مشترک) و بهترین پاسور لیگ برتر پرتغال است. او در این مدت بهترین بازی‌ها را برای پورتو، چه در لیگ و جام حذفی و چه در لیگ قهرمانان اروپا به نمایش گذاشته و با اختلاف بهترین بازیکن تیمش بوده است. او تاکنون در ۱۱۳ بازی برای پورتو به میدان رفته و آمار ۶۷ گل‌زده و ۴۴ پاس‌گل را از خود به‌جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

طارمی که در این چند فصل حضور در پورتو با پیشنهادهای زیادی از باشگاه‌های معتبر اروپایی روبرو شد ولی تا به اینجا کار تصمیم به جدایی از جمع آبی‌پوشان شهر پورتو را نداشته است. در طول این مدت تیم پورتو ستارگان خود را به تیم‌های معتبر اروپا نظیر لوئیس دیاز به لیورپول، ویتینیا به پاری‌سن‌ژرمن و ویرا به آرسنال فروخت و درآمد خیلی خوبی از آنها بدست آورد. اما جدایی طارمی چندین بار با مخالفت مدیران و کادرفنی روبرو شد.

حال دوباره با توجه به نزدیک شدن به پنجره نقل‌انتقالاتی زمستانی و بعد از درخشش طارمی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ و آمار فوق‌العاده این بازیکن در پورتو شایعه‌ها درباره انتقال این بازیکن به تیم‌های معتبر از جمله آرسنال، چلسی، منچسترپونایتد و اینترمیلان شنیده می‌شود. حتی چند روز پیش هم «اکرم کنور» خبرنگار فعال در حوزه نقل و انتقالات فوتبال اروپا مدعی شد تیم‌هایی از سه کشور ایتالیا، انگلیس و فرانسه خواهان جذب طارمی هستند اما هیچکدام از این پیشنهادات به صورت رسمی تایید نشد.

درخشش مهدی تا جایی ادامه داشت که توانست در جایگاه چهارم بهترین گلزنان ملی و باشگاهی شاغل در اروپا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. طارمی در سال گذشته میلادی در ۵۱ بازی ۳۷ گل برای تیم ملی و باشگاهش به ثمر رساند.

بر این اساس طارمی بعد از ام‌باپه (۵۶ گل)، ارلینگ هالند (۴۶ گل)، لواندوفسکی (۴۲ گل) در رده چهارم برترین گلزنان سال قرار گرفت. طارمی در این رده بندی بالاتر از بازیکنانی چون لیونل مسی (۳۵ گل)، هری کین (۳۵ گل) و کریم بنزما (۳۳ گل) قرار گرفت. دو روز پیش بود که مهدی طارمی به انتخاب مخاطبان روزنامه معروف اوجوگو، به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ انتخاب شد و جایزه‌ای را نیز دریافت کرد.

مهدی طارمی چندیدن بار در مصاحبه‌های خود اعلام کرد که در پرتغال خوشحال است و از محبوبیتی که از هواداران پورتو بدست آورده کاملا احساس خوبی دارد و دوست دارد که به فوتبال خود در پرتغال ادامه بدهد. طارمی به همان اندازه که محبوبیت بالایی در جمع هوادارن خود در پرتغال دارد می‌توان گفت که منتقدین و مخالفانی مخصوصا از طرف هواداران باشگاه اسپورتینگ و بنفیکا دارد که بارها به وضوح این بازیکن را به دلایل مختلف از جمله تمارض به پنالتی گرفتن مورد حمله و انتقاد قرار داده‌اند.

امروز نیز روزنامه «آبولا» پرتغال در شماره امروز خود خبر داد قرارداد طارمی با پورتو بعد از بازی بعدی این تیم مقابل کاسا پیا تمدید می‌شود. این مسابقه شنبه هفته آینده در چارچوب مسابقات لیگ پرتغال برگزار می‌شود و می‌توان انتظار داشت طی روزهای بعد از آن، پورتو طارمی را پای میز تمدید قراردادش بنشاند.

حال باید منتظر بمانیم تا مشخص شود سرونشت این ستاره فوتبال کشورمان در فوتبال اروپا چگونه رقم خواهد خورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس