کد خبر 1452237
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تل‌آویو؛ بلینکن از طریق کوهن به لاوروف پیام داد

منابع صهیونیستی می‌گویند وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر خارجه تل‌آویو، از او خواسته که پیام‌هایی را در گفتگو با وزیر خارجه روسیه منتقل کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی از ارسال پیام «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به «سرگئی لاوروف» همتای روس خود از طریق تل‌آویو خبر دادند.

بلینکن در روز دوم ژانویه با «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرده و درباره موضوعاتی از جمله روابط دوجانبه، «تهدیدهای ایران» و توافق‌های عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی صحبت کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که کوهن در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه رایزنی کرده و جنگ اوکراین موضوع اصلی این گفتگو بوده است.

وبگاه عبری‌زبان «تایمز اسرائیل» اما شامگاه چهارشنبه گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی که با کوهن داشته، از او خواسته تا پیامی را به وزیر خارجه روسیه منتقل کند.

تایمز اسرائیل این خبر را به نقل از یک دیپلمات صهیونیست - که نامش فاش نشد - منتشر کرد اما نوشت که او از ارائه جزئیات بیشتر درباره پیام‌هایی که بلینکن از وزیر خارجه تل‌آویو خواسته به لاوروف منتقل کند، ارائه نکرد.

این پایگاه خبری همچنین نوشت که کی‌یف تمایل داشت کوهن قبل از تماس گرفتن با لاوروف، با «دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین تماس بگیرد و اکنون احتمال دارد که کولبا تا مدتی جواب تماس‌های او را ندهد.

پیش از این نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با بیان اینکه هنوز هم احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، مدعی شد که تل‌آویو تمام تلاش خود را برای ممانعت از آن انجام می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس