کد خبر 1452239
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
آمریکا سفیر جدید خود را به روسیه اعزام می کند

سفیر جدید آمریکا به زودی کار خود را در روسیه آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا قرار است به زودی سفیر جدید خود را راهی روسیه کند. در همین ارتباط نیز «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «لین تریسی، سفیر جدید آمریکا در روسیه در روزهای آینده وارد مسکو خواهد شد.»

پرایس گفت: «موقعیت تریسی سال گذشته تأیید شد. سفیر بسیار مشتاق است که مأموریت خود را در مسکو آغاز کند.» او خاطرنشان کرد: «سفیر جدید آمریکا در روسیه کسی است که روابط دوجانبه دو کشور را خوب می‌شناسد. ما مشتاقانه منتظر شروع کار او هستیم، زیرا حضور سفیران به نمایندگی از ایالات متحده در سراسر جهان مهم است. موقعیت سفیر آمریکا به ویژه در مورد روسیه بسیار مهم است، چون می‌توانیم به واسطه حضور سفیر کانال‌های ارتباطی خود با مسکو را حفظ کنیم.»

سخنگو وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما فکر می‌کنیم که کانال‌های ارتباطی در مواقع تنش بسیار مهم هستند. در روزهای آینده سفیر جدید در مسکو خواهد بود و مأموریت خود را آغاز خواهد کرد.»

سنای آمریکا نامزدی تریسی را برای سفیر ایالات متحده در روسیه در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ تأیید کرد. وی با ۹۳ رأی موافق در برابر ۲ مخالف مورد تأیید سنای آمریکا قرار گرفت. او تا همین اواخر ریاست هیئت دیپلماتیک ایالات متحده در ارمنستان را بر عهده داشت.

پیش از این، روسیه به سفیر جدید آمریکا توصیه کرده بود تا از مداخله در امور داخلی مسکو بپرهیزد. «الکساندر دارچیف» رئیس بخش آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روسیه به «لین تریسی» سفیر جدید آمریکا در مسکو توصیه می‌کند که به بهانه همکاری با جامعه مدنی به سوی مداخله در امور داخلی روسیه نرود.

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه به سفیر آمریکا تاکید کرد: «مهمترین موضوع برای تریسی این است که باید اشتباهات یکی از اسلاف خود را مدنظر قرار داد، که به محض رسیدن به پست سفیری آمریکا (در روسیه) شروع بدی داشت.» دارچیف یادآور شد که سفیر سابق آمریکا در روسیه با دخالت در امور داخلی این کشور تحت عنوان همکاری با جامعه مدنی موجب طرد خود از سوی این کشور شد. بنابراین روسیه به فرستاده جدید آمریکا توصیه می‌کند از رفتن به این مسیر خودداری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    یه اسب دیگه... به نظرم در آمریکا رسمه که اسبا رو یا سخنگوی وزارت خارجه می کنن یا به عنوان سفیر می فرستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس