کد خبر 1452659
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
اولین تلویزیون بی‌سیم جهان معرفی شد

از اولین تلویزیون بی‌سیم جهان در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی شد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ میزبان تلویزیون هوشمندی خواهد بود که به صورت بی سیم کار می کند و با یک فشار ساده به دیوار می چسبد.

تلویزیونی بی سیم را تصور کنید. ما در مورد پنل های هوشمند معمولی صحبت نمی کنیم. «Displace» یک استارت آپ لوازم سرگرمی خانگی است که قرار است اولین تلویزیون بی سیم جهان را در نمایشگاه فناوری ۲۰۲۳ CES در مرکز همایش های لاس وگاس به نمایش بگذارد. این تلویزیون OLED، دارای دوربین ۴K و وای فای ۶E بوده و ابعاد آن ۵۵ اینچ است.

تلویزیون های جدید این شرکت دارای یک سیستم باتری اختصاصی با قابلیت تعویض هستند و وزن آنها کمتر از ۲۰ پوند (۹ کیلوگرم) است. علاوه‌براین بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، سیستم آنها از فناوری اختصاصی خلاء حلقه فعال( active- loop vacuum) استفاده می کند، که آن را قادر می سازد تا قابل حمل باشد و به راحتی بر روی هر سطحی بدون نیاز به نصب، بچسبد.

چندین باتری قابل شارژ که میتوانند به صورت جداگانه خارج شوند، تلویزیون های « Displace» را تغذیه می کنند. تلویزیون ها طوری طراحی شده اند که وقتی مجموعه ای از باتری ها برای شارژ خارج می شوند، تلویزیون به فعالیت خود ادامه دهد. طول عمر باتری هر تلویزیون به طور متوسط حدود یک ماه با مصرف متوسط شش ساعت در روز است.

فناوری خلاء حلقه فعال این اطمینان را می دهد که تلویزیون ها میتوانند با فشاری جزئی به دیوار نصب شوند و سیستم با استفاده از قفل خلاء روی سطح می چسبد.

تلویزیون های «Displace» از رابط های لمسی و صوتی نیز پشتیبانی می کنند.

این تلویزیون ها همچنین از فناوری تشخیص چهره و بینایی رایانه ای استفاده می کنند تا زمانی که فرد در حال جابجا شدن بین اتاق ها است، محتوای در حال پخش از یک تلویزیون به تلویزیون دیگر منتقل شود. یک سوئیچ در بالای تلویزیون ها به کاربران این امکان را می دهد که در صورت عدم نیاز برای حفظ حریم شخصی، این قابلیت را خاموش کنند. یک واحد پایه، که باید به پریز برق وصل شود، تمام این تلویزیون ها را به صورت بی سیم در یک ساختمان به هم متصل می کند تا از اتصال یکپارچه اطمینان حاصل شود.

مدل های ۵۵ اینچی را میتوان به عنوان یک نمایشگر واحد یک خانه استفاده کرد، یا دو مورد از این صفحه نمایش ها را برای ایجاد نمایشگرهایی با اندازه های مختلف، برای مثال ایجاد یک تلویزیون ۱۱۰ اینچی با یکدیگر ادغام کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    تلویزیون جاسوس. کتاب 1984. تله اسکرین به بازار آمد. تازه با پول باید بخری. مثل 1984 مجانی نیست و دولت نمی ده. در نسخه به روز شده داستان، ابزار جاسوسی دولتی را باید با حقوق ماهیانه خود خرید.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    من که یه همچین تلویزیونی مجانی هم بدن استفاده نمی کنم، مگه تلویزیون برقی معمولی چشه؟؟!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    فناوری فرکانس های بالا، ورودشون در زندگی خوب نیست! شما تصور کنید، در آینده اگر همه وسایل با همین فرکانس 2.4 گیگاهرتز مجهز بشن، در یک محدوده خانه چندصد دستگاه که هر کدام توانی دارن، دائم روی مغز و اعصاب انسان هستن. برای اینکه درک بهتری از مسئله داشته باشید! فرکانس مایکروفر 2.4 گیگاهرتز است! منتها با توان بسیار بسیار ... بالا! دولت ما باید برنامه برای این مسئله داشته باشد! فرکانس بی سیم، معایب هم دارد از جمله عدم پایداری و قطع و وصل شدن و ..! در حالی که کابل های شبکه و فیبرهای نوری، هم امنیت بالاتری دارن، و هم سرعت و پایداری بالاتر، و البته هیچ کدام به اندازه فیبر نوری نیست! که فوق سرعت هستن.
  • مهیار IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    یادمه در فیلم پسر کابلی که جیم کری بازیگرش بود از آینده گوشی‌های همراه و امکاناتی که ارائه میدن صحبت کرد و واقعاً به حقیقت پیوسته!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    مسخره بازی به اسم تخخخخنولوجی! (خخخخخخخخ)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس