کد خبر 1452679
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
انتخابات کنگره آمریکا

ترنت کلی، نماینده جمهوریخواه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ۲۰ نفر وجود دارند که می‌خواهند ۲۰۱ نماینده بدون قید و شرط تسلیم آنها شوند. من تسلیم نمی شوم.

به گزارش مشرق، اختلاف بین نمایندگان جمهوریخواهان ادامه دارد و طبق قوانین، کنگره آمریکا تا زمانی که رئیس مجلس نمایندگان انتخاب نشود، نمی‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان در شش دور رای گیری نتوانست آرای لازم را کسب کند زیرا گروهی متشکل از ۲۰ جمهوریخواه تندرو که کمتر از ۱۰ درصد از اعضای مجلس تشکیل می دهند، با ریاست وی مخالفت کرده اند.

مک کارتی قصد دارد امروز پنج‌شنبه به وقت محلی بار دیگر برای پست ریاست این مجلس نامزد شود.

ترنت کلی، نماینده جمهوریخواه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ۲۰ نفر وجود دارند که می‌خواهند ۲۰۱ نماینده بدون قید و شرط تسلیم آنها شوند. من تسلیم نمی شوم.

۱۷ نماینده دیگر جمهوریخواه نیز از این بن بست ابراز ناراحتی کرده اند. جان جیمز یک نماینده جمهوریخواه دیگر اعلام کرده که این ۲۰ نماینده " با ایجاد ترس، حکومت" می کنند.

مک کارتی به ۲۱۸ رای نیاز دارد تا بتواند به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شود. رئیس مجلس نمایندگان، پس از کاخ سفید، دومین پست دولتی قدرتمند در آمریکا محسوب می‌شود.

مخالفان مک کارتی معتقدند که وی پس از انتخاب به دنبال مقابله با سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا نخواهد بود.

رالف نورمن، نماینده جمهوریخوا که شش بار به مک کارتی رای منفی داده است، گفت: آیا او برای ما می جنگد؟ آیا او مایل است دولت را تعطیل کند؟ سابقه او اینگونه نبوده است.

جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای هشتم نوامبر ۲۰۲۲ توانستند ۲۲۲ کرسی کسب کنند و اکثریت مجلس نمایندگان و دموکرات ها نیز ۲۱۲ کرسی را بدست آوردند.

آخرین باری که مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین رای گیری نتوانست یک رئیس را انتخاب کند، سال ۱۹۲۳ بود. در آن زمان، رئیس مجلس نمایندگان بعد از ۹ بار رای گیری انتخاب شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق تندرو و جمهوریخواه آمریکا که از مک کارتی حمایت می کند، خطاب به هم حزبی های خود گفت: پیروزی بزرگ [کسب اکثریت مجلس] را به شکست عظیم و خجالت‌ آور تبدیل نکنید. زمان جشن گرفتن است، شما لایق آن هستید. مک‌ کارتی عملکرد خوبی خواهد داشت و شاید حتی یک کار بزرگ، فقط ببینید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا نیز با انتقاد از شکست جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در انتخاب رئیس مجلس و آغاز به کار این مجلس، آن را یک آبروریزی برای کشورش و خجالت آور خواند و گفت که این ناکارآمدی بازتاب منفی دارد.

بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که تحولات مجلس نمایندگان یک آبروریزی است زیرا این تحولات باعث تاخیر طولانی در آغاز به کار این مجلس می شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این یک آبروریزی و شرم آور است و زمان زیادی طول می کشد. نحوه برخورد آنها (قانونگذاران جمهوری خواه) با یکدیگر خجالت آور است.

بایدن ادامه داد: عدم موفقیت مجلس نمایندگان برای انتخاب یک رئیس در روز اول صد و هجدهمین کنگره، برای آمریکا امری خوب نیست. امیدوارم آنها بتوانند عمل کنند. جهان درحال تماشا است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    بهشت موعود
  • فریبا IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    ان شاء الله این اختلافات باعث درگیری شدید سیاسی و حزبی و گروهی و مردمی بشه و این قدر به خودشون مشغول بشن که دیگه به فکر خارج مرزهاشون نباشند که ظلم و جنایت انجام بدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس