بازیکن خارجی استقلال برای سلامتی‌اش تمرین می‌کند/ ساپینتو در ایران توجیه نشده است!

پیشکسوت تیم استقلال گفت: ساپینتو از دستیاران ایرانی‌اش کمک نمی‌گیرد، شاید هم آنها مشاوره می‌دهند ولی سرمربی استقلال قبول نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ادموند اختر در مورد عملکرد استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: استقلال در شروع فصل نتایج خوبی نگرفت اما به مرور وارد کورس قهرمانی شد و در دو هفته آخر نتوانست انتظارات را برآورده کند تا در رتبه چهارم قرار بگیرد. فاصله زیادی با صدر جدول ندارد اما تیمی که فاتح نیم فصل می‌شود شخصیت بالایی برای ادامه فصل پیدا می‌کند. در آخرین بازی مقال تراکتور نمایشی فوق‌العاده ضعیف از استقلال دیدم که در چند سال گذشته بازی به این ضعیفی ندیده بودم. تیمی که بد بازی کرد و سه امتیاز را از دست داد. امیدوارم در مدت کوتاهی که تا شروع نیم فصل دوم باقی مانده شرایط تیم بهبود پیدا کند.

آن قدر فوتبال در ایران حرفه‌ای نیست

وی در مورد اینکه استقلال بازیکنان زیادی دارد که قابلیت‌های فنی خوبی دارند و دلیل اینکه تیم به مشکل خورده چیست، گفت: بازیکن خوب زیاد داشتن هم گاهی مواقع مشکلاتی برای تیم به همراه دارد. انتظار بازیکنان این است که بازی کنند و آن قدر فوتبال در ایران حرفه‌ای نیست که بازیکنان وقتی بازی نکنند با جدیت بیشتر در تمرینات حاضر شوند تا سرمربی را متقاعد کنند از آنها استفاده کند. بازیکن خوب که در تیم زیاد باشد وقتی بازی نمی‌کند دودش به چشم باشگاه استقلال می‌رود. در مواقعی بازیکنان زیاد داشتن ضررش یشتر از بازیکن کم داشتن است.

تیم نتیجه بگیرد برای هواداران سرمربی داخلی و خارجی فرقی نمی‌کند

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه با توجه به عملکرد ریکاردو ساپینتو در نیم فصل اول، سرمربی پرتغالی برداشته شود یا اینکه به کارش ادامه دهد، یادآور شد: هر مربی را با کارنامه‌اش می‌سنجند. برای هواداران نتیجه‌گیری استقلال اهمیت دارد و برای مدیریت باشگاه برکناری سرمربی آسان‌ترین کار است. هواداران فقط با نتیجه گیری راضی می‌شوند و فرقی نمی‌کند تیم سرمربی داخلی یا خارجی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جلسه سرنوشت ساز در باشگاه استقلال

غیبت ساپینتو تأثیرگذار بوده

وی در مورد اینکه ساپینتو در چندین بازی نیم فصل اول محروم بود، خاطرنشان کرد: سرمربی خارجی که در ۱۵ بازی نیم فصل اول ۴ اخطاره شده، دو مرتبه اخراج شده و چند بازی را هم به خاطر محرومیت از دست داده به این خاطر بوده که توجیه نشده است. غیبت او در این دیدارها روی نتایجی که تیم گرفته تأثیر داشته چون تفاوت زیادی است بین تیمی که سرمربی خود را لب خط می‌بیند و تیمی که سرمربی‌اش محروم است و از روی سکو تیم را هدایت می‌کند. ساپینتو باید از سوی مدیریت باشگاه توضیحات لازم را می‌گرفت تا بداند در چه تیمی سرمربیگری می‌کند و جایگاه استقلال در فوتبال ایران کجاست. این تیم مدافع عنوان قهرمانی در این است و فصل قبل را با قهرمانی به پایان رساند.

آمانوف برای سلامتی‌اش تمرین می‌کند

اختر در مورد اینکه ساپینتو در پست هافبک طراح عزیزبک آمانوف را دارد اما به او فرصتی نداد و می‌تواند هافبک دلخواهش را در نقل و انتقالات زمستانی جذب کند، عنوان کرد: اول اینکه در سراسر دنیا هافبک طراح خیلی کم پیدا می‌شود و به راحتی بازیکنی با این قابلیت را نمی‌توان به استقلال آورد. آمانوف هم اگر چنین مشخصاتی داشته باشد مورد توجه ساپینتو نیست و برای سلامتی‌اش تمرین می‌کند. شاید در تمرینات آن قدر ضعیف است که سرمربی استقلال به او بازی نمی‌دهد. از طرفی دیگر استقلال فاقد کمیته فنی است و به همین خاطر هم در زمانی که فرهاد مجیدی رفت تا ساپینتو آمد فقدان هافبک طراح در استقلال حل نشد و نیاز به چنین بازیکنی حس می‌شود. باید چنین مهره‌ای را پیدا کرد تا تیم کامل‌تر شود چون فاصله ۵ امتیازی زیاد نیست و قابل جبران است به شرطی که بیشتر نشود.

تأثیر دستیاران ایرانی ساپینتو دیده نمی‌شود

وی در مورد اینکه دستیاران ایرانی ساپینتو توانسته‌اند به او کمک کنند، تصریح کرد: در تمامی تیم‌های موفق کمک مربیان یا دستیاران بیشترین کمک را به سرمربی می‌کنند چون مسئولیت سرمربی تعیین شرایط بازی براساس اطلاعاتی است که کمک‌های وی می‌دهند. ساپینتو از دستیارانش کمک نمی‌گیرد یا اگر می‌گیرد از دستیاران ایرانی کمک نمی‌گیرد و این‌ها همه به مدیریت برمی‌گردد. مدیریت باید سرمربی را توجبه کند که چه جایگاهی دارد و مردم چقدر با این تیم خاطرات دارند و شب و روز با استقلال زندگی می‌کنند. باید به ساپینتو بقبولاند که خسرو حیدری و بیژن طاهری که مربی و سرپرست تیم هستند، هر کدام بازیکنان بزرگی در تیم بوده‌اند و تجربیات زیادی دارند. شاید هم آنها مشاوره می‌دهند و سرمربی قبول نمی‌کند ولی هر چه هست تأثیر دستیاران ایرانی ساپینتو دیده نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس