کد خبر 1453542
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
مرز

مدیر گمرکات رابین در اقلیم کردستان عراق از بسته شدن گذرگاه مرزی «کیله» بین ایران و این اقلیم به دلیل انباشت زیاد برف خبر داد.

به گزارش مشرق، « جهار رسول» امروز ( یکشنبه ) به پایگاه خبری کردستان ۲۴ گفت:‌ گذرگاه مرزی کیله بین این اقلیم و ایران به دلیل انباشت بسیار زیاد برف بسته شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان اقلیم کردستان عراق در حال پاکسازی جاده این گذرگاه مرزی از برف هستند، خواستار اقدام متقابل از سوی مسئولان ایرانی شد.

کیله یک گذرگاه مرزی در شهرستان سردشت است که از طرق آن می‌توان به شهر قلعه دیزه در اقلیم کردستان عراق رسید. این مرز و گمرک آن در ۱۰ کیلومتری شهر سردشت و ۲۰ کیلومتری شهر قلعه دیزه در کشور عراق قرار دارد.

مرز کیله جنوبی‌ترین پایانه مرزی در استان آذربایجان غربی است.

فعالیت گمرک بازارچه مرزی کیله در شهرستان سردشت از سال ۱۳۸۲ و با هدف سرعت‌بخشی به صادرات کالا از ایران به کردستان عراق و دستیابی به بازار این منطقه آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایران IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    29 7
    ایران باید در مرزهای مشترک با کردستان عراق دیوار هایی از بتن بر افراشته کند و زمین های نزدیک به مرز را مین کاشته تا از ورود بدخواهان به خاک مقدس ایران جلوی گیری شود و هیچگونه ارتباطی با این اقلیم بر قرار نکند تا مسئولین گاو این منطقه ی کوچک آدم شوند
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    19 4
    نخست وزیر عراق نوشت خلیج عربی!؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    7 1
    در ایران وقتی مسئولین تا به خطر نیفتند، نیروهای مسلح را آدم حساب نمی کنند زیرا در بحث حقوق و مزایا اول به بانک ها، بانک مرکزی، وزارت نیرو و وزارت نفت می رسند، بعداً یادشان می افتد که ما نیروهای مسلح هم داریم. تمامی کارکنان نیروهای اعم از شاغل و بازنشسته نسبت به نظام و دولت بدبین شده اند. زیرا وقتی ایشان ادعا می کنند داعش از عراق قبل از اینکه حرکت کند، ما خبر داریم، پس چرا در این کشور بهترین حقوق و مزایا را بانک ها، بانک مرکزی، وزارت نیرو و وزارت نفت می گیرند و بهترین ماشین ها را ایشان سوار می شوند و بهترین رفاه و معیشت را آنها دارند اما خانواده نیروهای مسلح اعم از شاغل و بازنشسته، همگی در زیر خط فقر به سر می برند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس