اوکراین

کاندولیزا رایس و رابرت گیتس، مقام‎های پیشین آمریکا می‎گویند که زیرساخت‎های اوکراین در حال نابودی است

به گزارش مشرق، «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه پیشین و «رابرت گیتس»، وزیر دفاع اسبق آمریکا به طور مشترک در مقاله‌ای که برای روزنامه «واشنگتن پست» نوشته‌اند، به بیان نظراتشان درباره جنگ اوکراین پرداخته‌اند.

«رایس» از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ وزیر خارجه آمریکا بود.

«گیتس» نیز از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۱ وزارت دفاع آمریکا را بر عهده داشت.

این دو مقام پیشین آمریکا در این مقاله نوشتند که شکست برای روسیه گزینه نیست چرا که مسکو او نمی‌تواند چهار استان شرقی که بخشی از روسیه اعلام کرده را به اوکراین واگذار کند.

آنها در ادامه نوشتند: اقتصاد این کشور (اوکراین) به هم ریخته است؛ میلیون‌ها نفر از مردم آن فرار کرده‌اند، زیرساخت‌های آن در حال نابودی است و بسیاری از ثروت معدنی، ظرفیت صنعتی و زمین های کشاورزی قابل توجه آن تحت کنترل روسیه است.

«رایس» و «گیتس»، در بخش دیگری نوشتند که توانمندی نظامی و اقتصاد اوکراین اکنون تقریباً به طور کامل به خطوط نجات غرب، به ویژه آمریکا، وابسته است و اگر آمریکا خواهان آن است که نیروهای اوکراینی، نیروهای روسیه را به عقب برانند، باید ارائه تجهیزات و تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد.

این دو مقام اسبق آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که در صورتی اوکراین در برابر روسیه به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا نکند، فشارهای غرب بر اوکراین برای مذاکره درباره آتش‌بس با گذشت ماه‌ها از بن‌بست نظامی افزایش خواهد یافت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    13 1
    به ما چه آخه، از آمبولانس ها، بانک ها، اتوبوس ها، اموال میلیون ها ایرانی، از کشته شدن مردم و مأمورین توسط اغتشاشگران بگید.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    نگران نباشید همه را با پول روسیه میسازند
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 20
    مشرق! چرا تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم نمی کنید؟ مگر اوکراین کشوری مستقل و عضو سازمان ملل نیست؟ مگر شما به قول خودتان مثل قضیه فلسطین و تجاوز آمریکا به عراق و افغانستان را محکوم نکردین؟ مگه سیاست شما دینی نیست؟ پس چرا سیاست دوگانه دارین؟
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      14 1
      در پاسخ کسی که می گوید چرا تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم نمی کنید... خوب، اوکراین آزمایشگاه های بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تأسیس نموده. ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      اوکراین مستقل؟! هه. وقتی غرب کودتا کرده و رییس جمهورشونو عوض کرده، وقتی برخلاف تمام قراردادهای گذشته از جمله مینسک، ناتو را برده و اوکراین را تقویت کرده تا به روسیه حمله بکنه، میگی اوکران مستقل؟ بگو میدان جنگ علیه روسیه.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      اکراین نوک ائتلاف متجاوز مهاجم و ادمکش و نامرد ناتو میباشد که از سال 2000 به بهانه ساختگی 11 سپتامبر و اشغال غیر قانونی افغانستان و عراق و طرح خاورمیانه جدید که البته حاج قاسم عزیز با وارد کردن خسارت هنگفت مالی و جانی به انها جلویش راگرفت قصد محاصره و تجزیه ایران منطقه و روسیه را دارد تا جاییکه ترکیه و اذربایجان علیف که مشکلی با انها نداشتیم هم میبینید در همین اءتلاف برای ایران شاخ شانه میکشند لذا روسیه هم بعد از هشدار های چند ساله و کودتای مخملی زلنسکی و استقرار واحدهای مختلف ناتو در ان کشور مجبور به حمله شد و خارج از اءتلاف ناتو با اکراین مشکلی ندارد و مثل قزاقستان ترکمنستان تاجیکستان با او دوستانه و حسن همجواری زندگی خواهد کرد
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    ایران باید موشکهای بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد بمنظور انتقام از امریکای عوضی
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    اگر "رایس" و "گیتس" این رو می‌فهمند چه طور بایدن و کنگره و سنا این قدر عقب هستند؟ اگر به خاطر انتخابات 2024 این حرف ها رو می زنند، چرا راهکار نشون ميدند؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    4 8
    چند وقت دیگه میگین روسیه هر چی جنگ افزار روسی در اختیار ایران بود رو پس گرفت! اس۳۰۰ ، میل۱۷، ایلیوشین۷۶، میگ۲۹، سوخو۲۴و۲۲ ، تی۷۲ و ...
  • هوشنگ IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    10 1
    فشار رو بیشتر کن تا زیر فشار له بشن. تمام زیرساخت اوکراین رو بزن، اول باند فرودگاه ها، بعد بندرها، بعد نیروگاه های برق رو بزن. در مرحله دوم پالایشگاه ها و راه آهن و کار خانه های صنعتی و سدها. در آخرین مرحله انبارهای مواد غذایی، انبارهای تسلیحات نظامی. اگر من فرمانده بودم همین کار را می کردم.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    12 0
    متأسفانه مستندسازی روس ها بسیار ضعیف است و ایران باید حد اقل یک گروه پهپادی مستندساز به این کشور بفرستد. بدون عملیات روانی، ارتش به پیش نمی رود.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    4 1
    اوکراینی ها از 4 پل بر روی رودخانه عظیم دنیپر استفاده می کنند جهت حمایت از نیروهایشان در شرق اوکراین. چرا روس ها به جای اینکه این پل ها را بکوبند و نابود کنند تعمیر هم می کنند؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    4 0
    موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این جنگ از سوی رهبری نظام در دیدار با پوتین، شفاف بیان شد. ایران بهترین راه حل را گفتگوی طرفین می داند. جنگ گزینه مورد تأیید ایران نیست. تمامیت ارضی کشورها باید محترم شمرده شود. نگرانی های امنیتی روسیه را هم که ناتو باعث ایجاد و تشدید آن می باشد، موجّه می دانیم. آمریکا آتش بیار این معرکه است. آمریکا کشور اوکراین را میدان جنگ برای محدود کردن و تضعیف روسیه و همچنین تضعیف تدریجی اقتصادی و نظامی اروپا جهت وابستگی هرچه بیشتر به خود کرده است. ملت اوکراین باید از شرّ این دولت وابسته به صهیونیسم و نابود کننده زیرساخت های کشورشون خلاص شوند و الّا هیچی از کشورشون باقی نخواهد ماند، کما اینکه الآن هم نمانده.
  • استقلال بزرگ IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    مردم دنیا باید جلوی سیاست انگلیس و امریکا و چین محکم بایستن،،تا ارامش به کل دنیا برگرده
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    زلنسکی این یهودی گول خورده به دست امریکای جنایتکار و صهیونیستهای نابکار تا کل اکراین را به نابودی نکشد از غرور کاذبش دست نمی کشد کشورهای غربی برای ایجاد مشکل برای روسیه اکراین را قربانی این نکبت بیسواد یهودی کرده اند .
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    گور پدر اکراین سر هواپیمای ساقط شده میخواست ما رو اذیت کنه و بامبول در بیاره خدا اینجوری گذاشت تو کاسه اش
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    خوب اوکراین آزمایشگاههای بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تاسیس نموده ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین قدر جنگ نیابتی به سبک ایران را نمی دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس