دولت اوکراین خبر کشته شدن سربازانش را تبلیغات نامید

دولت اوکراین ادعای کشته شدن صدها نظامی این کشور را در جمله تلافی جویانه روس‌ها تکذیب کرد و آن را تبلیغات جنگی خطاب کرد.

به گزارش مشرق، اوکراین ادعای روسیه مبنی بر کشته شدن صدها سرباز این کشور در حملات تلافی‌جویانه را تکذیب کرد و آن را تبلیغات روس‌ها نامید.

دولت اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شده است که حمله موشکی به شهر کراماتورسک بیش از ۶۰۰ نیروی نظامی اوکراینی را کشته است. در مقابل دولت اوکراین خودش ادعایی مطرح کرده که می‌گوید در حمله به پایگاه نظامی روسیه دهها سرباز این کشور را کشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی را در حمله به ساختمان‌هایی که موقتاً نیروهای اوکراینی در آن اقامت دارند، کشته است. مسکو گفت که بیش از ۱۳۰۰ سرباز اوکراینی در دو ساختمان مستقر بودند.

روسیه گفته است این حملات تلافی جویانه برای انتقام از مرگ ۸۹ سرباز روسی کشته شده در ماکییوکا بوده است.

مسکو هنوز هیچ مدرکی دال بر ادعای روسیه مبنی بر کشته شدن صدها سرباز اوکراینی ارائه نکرده است.

پس از درخواست آتش بس از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به مناسب سال نو مسیحیان ارتدوکس، دو طرف مدعی شدند که نیروهای نظامی این آتش بس را نقض کردند.

انفجارهایی در شهرهای جنوبی زاپوریژیا و ملیتوپل نیز گزارش شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    6 2
    این رئیس جمهور اوکراین یه بار هم گفته بود تو یه عملیات، 30 تا شاهد 136 رو منهدم کرده، در حالی که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد 17 تا بوده!! دلقک است دیگر!!
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 2
      چی گیر تو میاد میخوای بری واسشون بجنگی
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    خوب اوکراین آزمایشگاههای بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تاسیس نموده ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین قدر جنگ نیابتی به سبک ایران را نمی دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس