نماینده عراقی:الکاظمی از ترس محاکمه به امارات گریخت

نماینده ائتلاف الفتح عراق گفت که فرار مصطفی الکاظمی به امارات نشانگر این است که وی از وجود پرونده‌هایی علیه خود در دادگاه واهمه دارد و شاید به خاطر این مسائل، دستور بازداشت وی صادر شود.

به گزارش مشرق، علی ترکی الجمالی نماینده ائتلاف الفتح عراق امروز خبر داد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشین این کشور از سه هفته پیش، به امارات گریخته است.

الجمالی با بیان اینکه الکاظمی از طریق منطقه کردستان از عراق فرار کرده است، به پایگاه خبری المعلومه گفت: فرار الکاظمی مؤید این است که وی از وجود پرونده‌هایی علیه خود در دادگاه واهمه دارد و شاید به خاطر این مسائل، دستور بازداشت وی صادر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتهامات وارده وی مربوط به ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، ادامه داد، الکاظمی در آن زمان در ریاست سرویس اطلاعات عراق قرار داشته است.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، باید پارلمان با قدرت، پرونده این جنایت آمریکا علیه سلیمانی و المهندس را پیگیری کند تا به همه عاملان این جنایت دست پیدا کند.

الجمالی در پایان گفت که پیگیری پارلمان بدین سبب است که دولت از تلاشهای کسانی به دور باشد که برای پایان بخشیدن به این پرونده، فشار وارد می‌کنند؛ نهادهایی مانند سفارت آمریکا یا کشورهای همپیمان واشنگتن و رژیم صهیونیستی.

در همین ارتباط، «محمد محیی» سخنگوی «کتائب حزب‌الله» عراق با تأکید بر اینکه تمامی عاملان جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس باید تاوان بدهند، تأکید کرد که الکاظمی با فرار هرگز نمی‌تواند از محاکمه و قصاص عادلانه نجات پیدا کند.

محمد محیی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اقدامات قانونی و قضائی ادامه دارد، گفت: «آمریکا و برخی طرف‌های داخلی برای کارشکنی و ممانعت تلاش می‌کنند، اگر آمریکایی‌ها از مجازات در امان نیستند پس مزدوران خرده پا و خائنان چگونه در امان خواهند بود؟».

سخنگوی کتائب حزب‌الله درباره فرار الکاظمی تصریح کرد: «مشخص است که الکاظمی به اربابان آمریکایی خود پناه برده و همه شواهد و قرائن نشان دهنده دست داشتن او در جنایت ترور این شهدا و همدستی برای اجرای این جنایت است و ما در کتائب حزب‌الله از همان لحظه نخست ترور این شهیدان، انگشت اتهام را به سمت الکاظمی نشانه رفتیم و فرار او نیز هرگز نمی‌تواند او را از محاکمه و قصاص عادلانه نجات دهد و بایستی تمامی عاملان این جنایت چه در خارج و چه در داخل تاوان بدهند، اگر آمریکایی‌ها از مجازات در امان نیستند پس مزدوران خرده پا و خائنان چگونه در امان خواهند بود؟ تمامی اقدامات قانونی و قضایی در این خصوص ادامه دارد هر چند آمریکا و برخی طرف‌های داخلی برای کارشکنی تلاش کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    ترسم جزای قاتل او چون رقم زنند یک باره بر جریدۀ رحمت قلم زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس